2. ciklus edukacije Stručno razvojnog centra DV Cvit Mediterana
Stručno razvojni centar DV Cvit Mediterana organizira 2.ciklus edukacije kroz Program odgojno-obrazovnog rada u poticanju darovitosti djece rane i predškolske dobi.
Edukacija je namijenjena odgojiteljima i stručnim suradnicima, a provodit će se kroz devet edukacijskih modula. Moduli će se održavati jednom mjesečno, jedan dan u tjednu (petak).
Trajanje edukacije: 12 mjeseci
Broj sudionika: 30
Cijena edukacije po sudioniku za svaki modul: 800 kuna
Način i rok prijave: Preuzmite i ispunite prijavnicu za edukaciju (DOCX) (PDF) do 15. veljače 2022. god.
–
Program edukacijskih modula:
1. Uvodni MODUL: Zakonski okviri, prava darovite djece
Cilj: upoznavanje zakonodavstva i edukacijskog okvira za rad s darovitom djecom rane i predškolske dobi te važnost povezivanja sa školskim sustavom.
- Zakonski i podzakonski temelji procesa odgoja i obrazovanja darovite djece u RH
- Značaj programa SRC za profesionalni razvoj odgojitelja
- Obrazovne politike i praksa: Implementacija politika odgoja i obrazovanja darovite djece
- Prava darovite djece u raskoraku između propisa i prakse
- Centri izvrsnosti Splitsko dalmatinske županije – primjeri dobre prakse
- Značaj povezivanja školskog i predškolskog sustava u brizi za darovite
- Stavovi i predrasude prema darovitima
- Prava i potrebe darovite djece
2. MODUL: Osnovni pojmovi vezani za darovitost, područno specifične darovitosti i kreativnost u ranoj i predškolskoj dob
Cilj: upoznavanje s pojavom darovitosti, područno specifičnom darovitosti i kreativnosti
- Darovitost, područno specifična darovitost i kreativnost
- Vježba 1. – za sve odgojitelje, Naputci za uočavanje i izradu liste pokazatelja naprednosti u specifičnim područjima
- Vježba 2. – za sve odgojitelje, Kvalitativna analiza uradaka – naputci za praćenje uradaka djeteta
- Prikaz složenih igara sa višestrukim zahtjevima
- Isprobavanje igara kroz rad u tri podgrupe
3. MODUL: Metode i tehnike identifikacije darovite djece
Cilj: stjecanje kompetencija za primjenu multidimenzionalnog modela identifikacije i primjenu dijagnostike u procesu
- Što je darovitost kako je prepoznati – proces identifikacije potencijalno darovite djece,
- Uloga stručnog suradnika – pedagoga i odgojitelja u prepoznavanju i identifikaciji potencijalno darovitog djeteta
- Predstavljanje primjera iz prakse odgojitelja
4. MODUL: Razvojno poticajno okruženje za rad s darovitom djecom-pedagoški kontekst, organizacijski oblici programa
Cilj: senzibiliziranje odgojitelja i stručnih suradnika za prepoznavanje socio emocionalne specifičnosti darovite djece
- Iskustva u provođenju projekta “Darovito dijete u vrtiću” u Dječjem vrtiću Cvit Mediterana,
- Organizacija rada Igraonice za darovitu djecu u Dječjem vrtiću Cvit Mediterana
- Organizacija institucijskog konteksta i didaktičko-metodički pristup odgojno obrazovnom radu s darovitom djecom (vrste aktivnosti)
- Aktivnosti za razvoj verbalnih sposobnosti, matematičke i logičko-kombinatoričke aktivnosti,
- Istraživačke aktivnosti i pokusi, osnove programiranja i robotika
- Obogaćeni razlikovni programi
5. MODUL: Razvojno poticajno okruženje za rad s darovitom djecom- pedagoški kontekst i organizacijski oblici programa
Cilj: značaj stvaranja razvojno poticajnog okruženja za rad s darovitom djecom
- Socioemocionalne specifičnosti darovitog djeteta
- Teoretski pristup i vježbe
- Profili djece i uloga socijalnog okruženja
- Aktivnosti i igre u funkciji razumijevanja dječjih potreba
- Prikazi primjera iz prakse
6. MODUL: Prepoznavanje i razvijanje područno specifične nadarenosti-talenta u području sporta i glazbe
Cilj: upoznavanje s načinom i primjerima rada s djecom koja imaju izraženu područno specifičnu darovitost u posebnim programima
- Tjelesne aktivnosti kao pokazatelji moguće sportske uspješnosti
- Rani razvoj i glazba
- Prikazi primjera iz prakse
7. MODUL: prepoznavanje i razvijanje područno specifične darovitosti u području matematike, jezika i prirodoslovlja
Darovita djeca s dvostrukim posebnim potrebama
Cilj:upoznavanje s načinom i primjerima rada s djecom
- Područno specifična darovitost u području jezika (strani jezik)
- Područno specifična darovitost u području matematike
- Područna specifična darovitost u području prirodoslovlja
- Darovita djeca s dvostrukim posebnim potrebama
- Predstavljanje primjera iz prakse
8. MODUL: Darovita djeca s dvostrukim posebnim potrebama. Prepoznavanje i razvijanje područno specifične darovitosti u području likovnosti.
Cilj: upoznavanje s načinom i primjerima rada s djecom
- Djeca s dvostrukim/višestrukim posebnim potrebama
- Područno specifična darovitost u području likovnosti
- Predstavljanje likovnog programa
- Predstavljanje primjera iz prakse
9. MODUL: Uspostavljanje suradnje i partnerstva s roditeljima darovite djece
Cilj: senzibiliziranje roditelja za prepoznavanje posebnih potreba darovite djece
Evaluacija projekata vezanih za rad s darovitom djecom svih polaznika