Edukacija „Inkluzija djece s teškoćama u razvoju“
U sklopu EU projekta „DV Cvit Mediterana – vrtić za suvremenu obitelj“, kod: UP.02.2.2.16.0095 u objektu Ružmarin održana je edukacija Pučkog otvorenog učilišta Korak po korak iz Zagreba pod nazivom „Inkluzija djece s teškoćama u razvoju“.
Edukacija je započela 14.01.2023., a održavala se pet subota zaključno s 11.02.2023. Pohađalo je 29 odgojiteljica i 1 logopedinja. Edukaciju su vodile mag.praesc.educ. Helena Gašpar, odgojiteljica-savjetnica koja radi više od 30 godina u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te mag.rehab.educ. Renata Kubelka stručna suradnica edukacijska rehabilitatorica-savjetnica koja je i predsjednica Sekcije edukacijskih rehabilitatora predškolskog odgoja grada Zagreba i susjednih županija.
U Tablici 1. navedeni su naslovi tema edukacije Pučkog otvorenog učilišta Korak po korak „Inkluzija djece s teškoćama u razvoju“.
Tablica 1. Pregled tema
1. dan | Uvod u inkluziju – osnova za stvaranje inkluzivnih skupina |
2. dan | Razvijanje individualiziranog odgojno-obrazovnog plana |
3. dan | Prilagodbe u kontekstu dječjeg vrtića za djecu s posebnim potrebama |
4. dan | Prilagođavanje metoda i oblika rada u uvjetima inkluzije |
5. dan | Roditelji djece s posebnim potrebama |
Na stranicama Pučkog otvorenog učilišta Korak po korak navode da ova edukacija „odgojiteljima i stručnim suradnicima pruža okvir za organiziranje sustava podrške u vrtiću u uvjetima inkluzije. Taj okvir sačinjavaju tri bitna elementa: organiziran stručni tim, individualiziran odgojno-obrazovni plan i prilagodbe u vrtiću. Prilagodbe se odnose na materijalno i prostorno okruženje, kao i na način i oblike davanja uputa te poticanje suradničkog učenja. Pritom se vodi računa o unapređenju sveukupne kvalitete rada.“
Kako i piše u Uputama za prijavitelje: „Nastavak unaprjeđenja usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja“ UP.02.2.2.16, jača kapacitet odgojitelja/ica, stručnih suradnika (pedagoga, psihologa i stručnjaka edukacijsko-rehabilitacijskog profila) i stručnih radnika (logopeda) u predškolskim ustanovama s ciljem unaprjeđenja usluga, poboljšanja komunikacije i interakcije s djecom, kreativnosti kao razvojne kategorije, stvaranja zdravog i podržavajućeg okruženja za djecu, podrške roditeljstvu, inkluzivnom odgoju djeteta (rana intervencija i razvoj inkluzije), radu s darovitom djecom i dr.“
S obzirom da djeca veći dio svoga dana provedu o odgojno-obrazovnoj ustanovi, stručnim edukacijama se utječe na podizanje kvalitete rada u ustanovi te na kvalitetan rad s djecom u svrhu cjelokupnog razvoja djeteta.
Projekt “DV Cvit Mediterana – vrtić za suvremenu obitelj” (UP.02.2.2.16.0095) sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda
Sadržaj ove objave isključiva je odgovornost ustanove Grad Split, Dječji vrtić Cvit Mediterana