ERASMUS+ K220 PLATONIC je međunarodni projekt u kojem DV Cvit Mediterana surađuje s partnerima iz Turske, Sjeverne Makedonije, Italije i Portugala.
Nastao je kao rezultat sljedećih potreba:
- važnosti ranog prepoznavanja odstupanja u razvoju i pravovremene rane intervencije (od rođenja do šeste godine djeteta)
- potrebom za produbljivanjem znanja odgajatelja u otkrivanju odstupanja ili sporijeg razvoja djeteta
- za senzibiliziranjem roditelja, ali i društva o važnosti ranog prepoznavanja i intervencije
- za ukazivanjem na nedovoljnu spremnost za poduzimanje mjera opreza
- potrebom za primjenom novih inovativnih pristupa i digitalizacije u obrazovanju.
Ciljevi projekta su:
- Stvaranje prakse utemeljene na dokazima u području rane intervencije za djecu s zaostajanjem u razvoju;
- Digitalizacija praksi rane intervencije stvaranjem platforme za ranu intervenciju;
- Izrada aplikacije za praćenje prekretnica za praćenje razvoja djece;
- Omogućavanje pristupa platformi i praćenju prekretnica roditeljima, skrbnicima i stručnjacima u području invaliditeta;
- Poboljšanje razine ključnih kompetencija i vještina stručnjaka u području invaliditeta;
- Poticati poboljšanja kvalitete i izvrsnost u inovacijama na razini visokoškolskih ustanova kroz pojačanu transnacionalnu suradnju.
Tri glavna rezultata/faze projekta su:
- Smjernice za najbolje vježbe rane intervencije i prakse praćenja razvoja – Guidelines for best early intervention exercises and developmental tracking practice, Dječji vrtić Cvit Mediterana (E10027929 – Croatia)
- Izrada on-line platforme s instrumentima za pregled i vježbama rane intervencije – Creation of an on-line platform with screening instruments and early intervention exercises, ASSISI INTERNATIONAL SCHOOL + FONDAZIONE PATRIZIO PAOLETTI PER LO SVILUPPO E LA COMUNICAZIONE (E10143873 – Italy)
- Mobilna aplikacija za praćenje razvoja -Development tracker mobile application, Akdeniz Yenilikçi Toplum Derneği (E10267260 – Turkey)
Planirane aktivnosti unutar projekta:
Transnacionalni projektni sastanci: na kojima svi partneri zajednički djeluju, evaluiraju projektne aktivnosti, donose zajedničke odluke tijekom izvođenja i planiraju sljedeće aktivnosti.
Aktivnosti osposobljavanja: kako bi se jasnije sagledao učinak naših projektnih aktivnosti, kako bi se povećala kompetentnost u provođenju projektnih aktivnosti ali i stručne kompetencije što je jedan od najvažnijih ciljeva našeg projekta.
- Program osposobljavanja za ranu intervenciju – Early Intervention Training Program ( E10094504 The Republic of North Macedonia )
- Obuka trenera – Ugrađena obuka za uključivanje u aplikaciju i kontekstualno učenje Training of trainers for app on-boarding and contextual learning ( E10183442 Portugal )
Multiplierski događaji u svih pet zemalja: omogućit će partnerima da postignu veliki utjecaj na lokalnoj razini, izgrade novu suradnju/partnerstvo s dionicima kao i primanje ciljanih povratnih informacija koje će biti korisne i za sami projekt ali i za buduće djelovanje.
Tijek projekta i važne informacije, osim na web stranici DV Cvit Mediterana možete pratiti i na Facebook stranici projekta @ErasmusPlusPlatonicCvitMediterana i Etweening portalu.
Partneri iz pet država u Europi:
- Dječji vrtić Cvit Mediterana (Hrvatska)
- Assisi international school i Fondazione Patrizio Paoletti (Italija)
- Agrupamento de escolas d. Carlos I (Portugal)
- Antalya Toplumsal Gelişim Derneği (Turska)
- Zdruzenie institut za razvoj na zaednicata (Sjeverna Makedonija)
Međunarodni tim PLATONIC projekta – prvi transnacionalni projektni sastanak
Stručni tim DV Cvit Mediterana:
- Jelena Birsa, psihologinja
- Nikolina Krunić, edukacijska rehabilitatorica
- Lucija Piplović, logopedinja
- Silvana Srdanović Kalinski, pedagoginja
- Petromila Vugdelija, psihologinja
- Vedrana Vučković, edukacijska rehabilitatorica
1.Faza istraživanja
Prva faza je uključivala stvaranje teorijskog okvira, kreiranje upitnika za roditelje i stručnjake uključene u rani razvoj djeteta te analizu dobivenih podataka u svim državama. Obrađeni su relevantni stručni i znanstveni članci u svim državama te je nastao zajednički stručni rad.Kvantitativni podaci prikupljeni putem upitnika prikazani su deskriptivno i pružili su informacije o iskustvima roditelja djece s teškoćama u razvoju i stručnjaka uključenih u rani razvoj djeteta prilikom ranog uočavanja i rane intervencije. Samoprocjena kompetencija stručnjaka i samoocjenjivanje specifičnih vještina i znanja bili su polazište za kreiranje dubljih pitanja za fokus grupe za stručnjake u svakoj od država.
2.Faza istraživanja
Druga faza projekta se odnosila na izradu on-line platforme s instrumentima za pregled i vježbama rane intervencije koja je lokalizirana na 5 jezika.
Za područje vježbi/dobre prakse rane intervencije nastojali su se prikupiti primjeri dobre inkluzivne prakse bazirane na uočavanju inkluzivnih vrijednosti u neposrednom radu odgojitelja s djecom koja imaju teškoće u razvoju:
- uvažavanje različitosti (različitosti su izvor i sredstvo odgoja i obrazovanja),
- podržavanje učenja i razvoja (uvjerenje u mogućnost napretka i obrazovanja sve djece, ali i svih dionika odgoja i obrazovanja),
- fleksibilnost poučavanja (primjena raznolikih strategija i metoda poučavanja i procjena koje su usklađene s različitim stilovima i iskustvima učenja)
- suradnju (timski rad)
- kontinuirani osobni i profesionalni razvoj (cjeloživotno učenje).
3.Faza istraživanja
Treća faza uključivala izradu mobilne aplikacije za praćenje razvoja.
Diseminacijske aktivnosti i međunarodni sastanci:
Međunarodni sastanak – Italija, Rim rujan 2022.
6.hrvatski simpozij rane intervencije u djetinjstvu, Zagreb, 9 – 11. lipanj 2022.
Erasmus days , GKMM Split
14.10.2022.
LTTA Makedonija, Skopje 24. – 28. 4. 2023.
Erasmus Courses Croatia u suradnji s Teacher Training Centrom Maksima – Networking event 20.4.2023. – predstavljanje Platonic projekta
Međunarodna znanstvena konferencija u Zadru 18.-20.5.2023. „Kakav odgoj želimo“
Sarajevo 9. – 11. 6. 2023. „Multidisciplinarni pristupi u edukaciji i rehablitaciji „ Udruženje defektologa, edukatora rehablilitatora „Stol“ i Pedagoškog fakulteta UNSA
LTTA Portugal 21.-25.kolovoz 2023.
Erasmus tim Dječjeg vrtića Cvit Mediterana je 24.listopada u prostorijama SPINIT Inkubatora održao završni skup „Djelujmo rano, prepoznajmo znakove“ na kojem su predstavljeni rezultati projekta Erasmus+ KA 220 PLATform with Online Interventions for Children – PLATONIC.
Projekt uključuje institucije iz 5 europskih država: Hrvatska, Italija, Portugal, Turska i Sjeverna Makedonija. Platonic ističe važnost ranog uočavanja mogućeg razvojnog odstupanja i rane intervencije u prvim godinama djetetova života (0-7 godine), unaprjeđuje znanja odgojitelja i drugih stručnjaka, podiže svjesnost roditelja te razvija inovativne prakse.
Podijeljen je na 3 faze:
1. Smjernice za najbolje vježbe rane intervencije i prakse praćenja razvoja (1.- 6-mj.2022.)
2. Online platforma s instrumentima za pregled i vježbama rane intervencije (7.mj. 2022. – 2.mj. 2023.)
3. Mobilna aplikacija za praćenje razvoja (3.-9.mj.2023.)
Nakon izlaganja članova stručnog tima u kojem je predstavljen projekt, uslijedio je radionički dio u kojem su sudionici imali priliku testirati aplikaciju i platformu te dati povratne informacije iz uloge korisnika. Na ovom događaju s umnožavajućim učinkom sudjelovali su brojni stručnjaci iz ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, osnovnih škola, Agencije za odgoj i obrazovanje, kao i roditelji djece predškolskog uzrasta. U online cijelu radionice pridružili su nam se profesionalci iz struke iz cijele Hrvatske.
Na 26. Danima predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva” zajedno s partnerima iz Turske, Italije i Portugala održali smo radionicu “Erasmus+ obogaćuje živote i širi vidike – umrežavanjem do inovativnih rješenja” na kojoj smo predstavili naše projektne rezultate i sudionike upoznali s prvim koracima u Erasmsu+ projektima. Svi partneri predstavili su svoje ustanove i podijelili vlastita iskustva u radu na projektima, te u ugodnom ozračju svjedočili o dobrobitima umrežavanja.
Bio je to tek dio aktivnosti našeg trećeg transnacionalnog projektnog sastanka, na kojem smo analizirali projektne rezultate i dogovarali završne korake u implementaciji projekta, ali i diskutirali o mogućim budućim aktivnostima i idejama u sklopu programa Erasmus+, koje su proizišle iz PLATONIC-a.
Iako je projekt PLATONIC službeno završen s 30. studenog 2023., projektne aktivnosti se nastavljaju, jer su rezultati vrijedni i projekt ima smisla samo ako se dijele. Odgajateljice DV Cvit Mediterana upoznale su se s mogućnostima i načinom korištenja mobilne aplikacije za praćenje razvoja djece i sadržajima dostupnim na platformi, koja je produkt projekta.
Online platforma s instrumentima za pregled i vježbama rane intervencije
Na platformi se nalazi poveznica na Google Play Store, gdje možete preuzeti mobilnu aplikaciju za praćenje razvoja djece.
Aplikaciji možete pristupiti i skeniranjem QR koda
Za više informacija o projektu PLATONIC posjetite Facebook i eTwinning stranicu projekta.