KA220 PLATONIC

Erasmus+

ERASMUS+ K220 PLATONIC je međunarodni projekt u kojem DV Cvit Mediterana surađuje s partnerima iz Turske, Sjeverne Makedonije, Italije i Portugala.

Nastao je kao rezultat sljedećih potreba:

  • važnosti ranog prepoznavanja odstupanja u razvoju i pravovremene rane intervencije (od rođenja do šeste godine djeteta)
  • potrebom za produbljivanjem  znanja odgajatelja u otkrivanju odstupanja ili sporijeg razvoja djeteta
  • za senzibiliziranjem roditelja, ali i društva o važnosti ranog prepoznavanja i intervencije
  • za ukazivanjem na nedovoljnu spremnost za poduzimanje mjera opreza
  • potrebom za primjenom novih inovativnih pristupa i digitalizacije u obrazovanju.

Ciljevi projekta su:

  • Stvaranje prakse utemeljene na dokazima u području rane intervencije za djecu s zaostajanjem u razvoju;
  • Digitalizacija praksi rane intervencije stvaranjem platforme za ranu intervenciju;
  • Izrada aplikacije za praćenje prekretnica za praćenje razvoja djece;
  • Omogućavanje pristupa platformi i praćenju prekretnica roditeljima, skrbnicima i stručnjacima u području invaliditeta;
  • Poboljšanje razine ključnih kompetencija i vještina stručnjaka u području invaliditeta;
  • Poticati poboljšanja kvalitete i izvrsnost u inovacijama na razini visokoškolskih ustanova kroz pojačanu transnacionalnu suradnju.

Tri glavna rezultata/faze projekta su:

  1. Smjernice za najbolje vježbe rane intervencije i prakse praćenja razvoja – Guidelines for best early intervention exercises and developmental tracking practice, Dječji vrtić Cvit Mediterana (E10027929 – Croatia)
  2. Izrada on-line platforme s instrumentima za pregled i vježbama rane intervencije – Creation of an on-line platform with screening instruments and early intervention exercises, ASSISI INTERNATIONAL SCHOOL + FONDAZIONE PATRIZIO PAOLETTI PER LO SVILUPPO E LA COMUNICAZIONE (E10143873 – Italy)
  3. Mobilna aplikacija za praćenje razvoja -Development tracker mobile application, Akdeniz Yenilikçi Toplum Derneği (E10267260 – Turkey)

Planirane aktivnosti unutar projekta:

Transnacionalni projektni sastanci: na kojima svi partneri zajednički djeluju, evaluiraju projektne aktivnosti, donose zajedničke odluke tijekom izvođenja i planiraju sljedeće aktivnosti.

Aktivnosti osposobljavanja: kako bi se jasnije sagledao učinak naših projektnih aktivnosti, kako bi se povećala kompetentnost u provođenju projektnih aktivnosti ali i stručne kompetencije što je jedan od najvažnijih ciljeva našeg projekta.

  • Program osposobljavanja za ranu intervenciju – Early Intervention Training Program ( E10094504 The Republic of North Macedonia )
  • Obuka trenera – Ugrađena obuka za uključivanje u aplikaciju i kontekstualno učenje Training of trainers for app on-boarding and contextual learning ( E10183442 Portugal )

Multiplierski događaji u svih pet zemalja: omogućit će partnerima da postignu veliki utjecaj na lokalnoj razini, izgrade novu suradnju/partnerstvo s dionicima kao i primanje ciljanih povratnih informacija koje će biti korisne i za sami projekt ali i za buduće djelovanje.

Tijek projekta i važne informacije, osim na web stranici DV Cvit Mediterana možete pratiti i na Facebook stranici projekta @ErasmusPlusPlatonicCvitMediterana i Etweening portalu.

Partneri iz pet država u Europi:

 

  • Dječji vrtić Cvit Mediterana (Hrvatska)
  • Assisi international school i Fondazione Patrizio Paoletti (Italija)
  • Agrupamento de escolas d. Carlos I (Portugal)
  • Antalya Toplumsal Gelişim Derneği (Turska)
  • Zdruzenie institut za razvoj na zaednicata (Sjeverna Makedonija)

 

Međunarodni tim PLATONIC projekta – prvi transnacionalni projektni sastanak

 

Stručni tim DV Cvit Mediterana:

  • Jelena Birsa, psihologinja
  • Nikolina Krunić, edukacijska rehabilitatorica
  • Lucija Piplović, logopedinja
  • Silvana Srdanović Kalinski, pedagoginja
  • Petromila Vugdelija, psihologinja
  • Vedrana Vučković, edukacijska rehabilitatorica

 

1.Faza  istraživanja

 

Prva faza je uključivala stvaranje teorijskog okvira, kreiranje upitnika za roditelje i stručnjake uključene u rani razvoj djeteta te analizu dobivenih podataka u svim državama.  Obrađeni su relevantni stručni i znanstveni članci u svim državama te je nastao zajednički stručni rad.Kvantitativni podaci prikupljeni putem upitnika prikazani su deskriptivno i pružili su informacije o iskustvima roditelja djece s teškoćama u razvoju i stručnjaka uključenih u rani razvoj djeteta prilikom ranog uočavanja i rane intervencije. Samoprocjena kompetencija stručnjaka i samoocjenjivanje specifičnih vještina i znanja bili su polazište za kreiranje dubljih pitanja za fokus grupe za stručnjake u svakoj od država.

 

 

2.Faza istraživanja

Druga faza projekta se odnosila na izradu on-line platforme s instrumentima za pregled i vježbama rane intervencije koja je lokalizirana na 5 jezika.

Za područje vježbi/dobre prakse rane intervencije nastojali su se  prikupiti primjeri  dobre inkluzivne prakse bazirane na uočavanju inkluzivnih vrijednosti  u neposrednom radu odgojitelja  s djecom koja imaju teškoće u razvoju:

  • uvažavanje različitosti (različitosti su izvor i sredstvo odgoja i obrazovanja),
  • podržavanje učenja i razvoja (uvjerenje u mogućnost napretka i obrazovanja sve djece, ali i svih dionika odgoja i obrazovanja),
  • fleksibilnost poučavanja (primjena raznolikih strategija i metoda poučavanja i procjena koje su usklađene s različitim stilovima i iskustvima učenja)
  • suradnju (timski rad)
  • kontinuirani osobni i profesionalni razvoj (cjeloživotno učenje).

 

3.Faza istraživanja

                Treća faza uključivala izradu mobilne aplikacije za praćenje razvoja.

 

Diseminacijske aktivnosti i međunarodni sastanci:

Međunarodni sastanak – Italija,  Rim rujan 2022.

 

 

6.hrvatski simpozij rane intervencije u djetinjstvu, Zagreb, 9 – 11. lipanj 2022.

Erasmus days , GKMM Split

14.10.2022.

 

 

LTTA Makedonija, Skopje 24.  –  28. 4. 2023.

Erasmus Courses Croatia u suradnji s Teacher Training Centrom Maksima –  Networking  event  20.4.2023. – predstavljanje Platonic projekta

Međunarodna znanstvena konferencija u Zadru 18.-20.5.2023. „Kakav odgoj želimo“

 

Sarajevo 9. – 11. 6. 2023. „Multidisciplinarni pristupi u edukaciji i rehablitaciji „ Udruženje defektologa, edukatora rehablilitatora „Stol“ i Pedagoškog fakulteta UNSA

 LTTA Portugal 21.-25.kolovoz 2023.

 

Erasmus tim Dječjeg vrtića Cvit Mediterana je 24.listopada u prostorijama SPINIT Inkubatora održao završni skup „Djelujmo rano, prepoznajmo znakove“ na kojem su predstavljeni rezultati projekta Erasmus+ KA 220 PLATform with Online Interventions for Children – PLATONIC.

Projekt uključuje institucije iz 5 europskih država: Hrvatska, Italija, Portugal, Turska i Sjeverna Makedonija. Platonic ističe važnost ranog uočavanja mogućeg razvojnog odstupanja i rane intervencije u prvim godinama djetetova života (0-7 godine), unaprjeđuje znanja odgojitelja i drugih stručnjaka, podiže svjesnost roditelja te razvija inovativne prakse.

Podijeljen je na 3 faze:

1. Smjernice za najbolje vježbe rane intervencije i prakse praćenja razvoja (1.- 6-mj.2022.)

2. Online platforma s instrumentima za pregled i vježbama rane intervencije (7.mj. 2022. – 2.mj. 2023.)

3. Mobilna aplikacija za praćenje razvoja (3.-9.mj.2023.)

Nakon izlaganja članova stručnog tima u kojem je predstavljen projekt, uslijedio je radionički dio u kojem su sudionici imali priliku testirati aplikaciju i platformu te dati povratne informacije iz uloge korisnika. Na ovom događaju s umnožavajućim učinkom sudjelovali su brojni stručnjaci iz ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, osnovnih škola, Agencije za odgoj i obrazovanje, kao i roditelji djece predškolskog uzrasta. U online cijelu radionice pridružili su nam se profesionalci iz struke iz cijele Hrvatske.

 

Na 26. Danima predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva” zajedno s partnerima iz Turske, Italije i Portugala održali smo radionicu “Erasmus+ obogaćuje živote i širi vidike – umrežavanjem do inovativnih rješenja” na kojoj smo predstavili naše projektne rezultate i sudionike upoznali s prvim koracima u Erasmsu+ projektima. Svi partneri predstavili su svoje ustanove i podijelili vlastita iskustva u radu na projektima, te u ugodnom ozračju svjedočili o dobrobitima umrežavanja.

Bio je to tek dio aktivnosti  našeg trećeg transnacionalnog projektnog sastanka, na kojem smo analizirali projektne rezultate i dogovarali završne korake u implementaciji projekta, ali i diskutirali o mogućim budućim aktivnostima i idejama u sklopu programa Erasmus+, koje su proizišle iz PLATONIC-a.

.                                   

 

Iako je projekt PLATONIC službeno završen s 30. studenog 2023., projektne aktivnosti se nastavljaju, jer su rezultati vrijedni i projekt ima smisla samo ako se dijele. Odgajateljice DV Cvit Mediterana upoznale su se s mogućnostima i načinom korištenja mobilne aplikacije za praćenje razvoja djece i sadržajima dostupnim na platformi, koja je produkt projekta.

       

       

 

Online platforma s instrumentima za pregled i vježbama rane intervencije

Na platformi se nalazi poveznica na Google Play Store, gdje možete preuzeti  mobilnu aplikaciju za praćenje razvoja djece.

Aplikaciji možete pristupiti i skeniranjem QR koda

 

 

 

 

 

Za više informacija o projektu PLATONIC posjetite Facebook   i eTwinning stranicu projekta.