EU aktivnosti odgojitelji – 06.04.-10.04.2020.
Dragi roditelji,
u nastavku Vam dostavljamo materijale za period od 06.04.2020. do 10.04.2020. godine koje su pripremile odgojiteljice angažirane na EU projektu naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’ (UP.02.2.2.08.0016) u sklopu svojih programa – produljeni program, smjenski program i inkluzija uz napomenu da su ovo samo prijedlozi što u ovoj izvanrednoj situaciji pandemije Covid-19 možete svakodnevno raditi s djecom u svojim domovima i pri tom se dobro zabaviti.
Zapamtite, nemojte djecu prisiljavati da sudjeluju ako to ne žele, a ako žele, to treba biti u opuštenoj i veseloj atmosferi jer djeca uče kroz igru i zabavu. Nikako nemojte aktivnosti raditi umjesto djece, već im budite potpora i pomoć.
Također, molimo Vas da sačuvate dječje uratke, jer nam je želja da nakon povratka u naše vrtićke objekte organiziramo zajedničku izložbu. Radove možete fotografirati i poslati na našu e-mail adresu euprojekti.dvcm@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
- TERAPEUTSKA PRIČA
Terapeutska priča ‘Ne baš savršena priča’ (Susan Perrow) u izvedbi pedagoške dramaturginje Jasmine Žiljak-Ilinčić (KRIES – Kreativno edukativni studio iz Splita) koja je također angažirana na EU projektu kao voditeljica edukacije ‘Dramski odgoj’ za odgojitelje i stručno osoblje ustanove.
Terapeutska priča ima pozitivne učinke tijekom perioda nesigurnosti, tjeskobe, straha te potiče razvoj pozitivnih emocija i predčitačkih vještina, također potiče maštu, kreativnost i na neposredan način oslobađa od sumnji i strahova.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=RG7IzEHyKAM#action=share
NE BAŠ SAVRŠENA PRIČA
Pročitat ću Vam sada jednu priču o kući u kojoj je sve samo ne savršeno. Tako se baš ta priča i zove ‘Ne baš savršena priča’.
Ovu priču Susan je napisala za jednog malog prijatelja, desetogodišnjeg dječaka kojeg je uvijek brinulo to da sve bude savršeno i zamislite, napisala mu je ovu priču koja također nije savršena. Zapravo, nije dovršena. Ili možda …i je?
Hm, ne znam.
Možda i Vaša kuća nije savršena. Mislim…možda nije uredna. Možda nije našminkana. Možda joj fali jedna daska u glavi!?
Hej, otkrit ću vam jednu tajnu. Ali nemojte to nikom reći!
Ni moja kuća nije savršena! A sad priča.
Jednom je živio savršen čovjek, koji je živio u savršenoj kući i imao savršen život. Ili je barem tako mislio.
Svaki dan je odlazio na svoj savršen posao, meo pod, brisao police, prao odjeću, laštio čizme. Dok je radio pjevao je svoju savršenu pjesmu.
„Samo savršen život Je život za mene. Sve moje sobe moraju biti savršene“
Nigdje u njegovom životu nije bilo ni trunke prašine.
Nijedna stvar nije bila na krivom mjestu.
Jedino je loše bilo to što je čovjek jako malo spavao jer je stalno brinuo da sve bude savršeno.
Jednoga dana kad je savršen čovjek podigao tepih da počisti ispod njega, otkrio je mala vrata u podu. Otvorio ih je i otkrio stube koje su vodile u sobu koja je bila duboko ispod njegove savršene kuće. Dotad uopće nije znao za tu sobu.
Sa svjetiljkom u ruci spustio se stubama da je istraži. Na njegovo iznenađenje, prostorija je bila prazna. U njoj je bila samo velika drvena škrinja s poklopcem i velikim željeznim lokotom. Ali nigdje nije bilo ključa!
Savršeni čovjek je na puno načina pokušavao otvoriti škrinju , ali je lokot bio jako čvrst.
Morao je ostaviti drvenu škrinju i vratiti se stubama u svoj savršen život. Trebao je mesti i brisati prašinu!
Prošlo je nekoliko dana, ali savršeni čovjek nije se mogao prestati pitati što je u velikoj drvenoj škrinji. Jedva je noću spavao, grizla ga je silna znatiželja.
Napokon je uzeo svjetiljku i čekić i otišao niza stube u prostoriju ispod kuće. Čvrsto je odlučio otvoriti škrinju!
Udarao je lokot čekićem dok nije popustio i dok se škrinja nije otvorila. Pri svjetlu svjetiljke mogao je vidjeti jako stari jastuk. Veliki jastuk. Velik gotovo kao on sam.
Jastuk je jako dugo bio naguran u škrinji i sad je mogao izletjeti van.
Jastuk je izletio uz paranje i prštanje. Iz njega je izletjelo milijun sićušnih pera. Uletjela su čovjeku u nos. I pokrila ga od glave do pete.
Odletjela su uza stube u kuću i ispunila sve sobe.
Izletjela su kroz prozor i vrata i pokrila njegov vrt. Svugdje je bilo samo perje.
Čovjek ga je skupljao metlom i krpom, ali pera su samo poletjela u zrak i spustila se negdje drugdje.
Čovjek je izašao iz kuće i naganjao ih grabljama, ali pera su samo poletjela u zrak i spustila se negdje drugdje. Sate i sate, loveći perje, čovjek se umorio.
Legao je na svoj krevet od perja i zaspao.
Na njegovo iznenađenje to je bio najugodniji san u njegovu životu.
I tu je kraj ove priče, ili možda i nije!?
Možda ovako ? ‘Sljedeći put kad se čovjek probudio pala mu je na pamet ideja..’ ili ‘Ujutro čovjek nije mogao otvoriti vrata koja su bila zaglavljena i nije mogao izići iz kuće. Tada se dosjetio što sve može u kući raditi..’ ili nešto sasvim drugačije…
Ugodno maštanje. Dobro veče, jutro, dan ili dobar san!
Susan Perrow
Likovna aktivnost: Nacrtajte ili naslikajte savršenu kuću i savršenog čovjeka. Poslužite se svim materijalima koji su vam dostupni. Kolaž papir (ili novinski papir, letci), ljepilo, škare, ostatci od šiljenja olovaka, bojice… Prepustite se mašti!
Obogaćena aktivnost: Napiši (uz pomoć odraslih), nacrtaj ili prepričaj svoj kraj priče. Što misliš da je čovjek uradio kada se probudio.
Dodatna aktivnost: Izradi vlastite tempera boje. Na niže navedenom linku pronađite upute za izradu tempera i izradu prirodnih boja za hranu.
Izrada tempera: https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=I7XKGkHNlsg&feature=emb_logo
Izrada prirodnih boja za hranu: https://www.youtube.com/watch?v=7Xp8bAm-JMk&feature=youtu.be
Dragi roditelji, u nekoliko jednostavnih koraka sa djecom možete izraditi vlastite tempere. Koristite ih prema želji, u prethodno navedenoj aktivnosti ili u narednim aktivnostima. Zabava i razonoda za čitavu obitelj. Svi korišteni materijali su prilagođeni djeci. Uključivanjem djece u proces izrade potičete njihovo samopouzdanje.
- LIKOVNO IZRAŽAVANJE ‘NE BAŠ SAVRŠENA PRIČA’
U aktivnosti pod rednim brojem 1 predložili smo da poslušate terapeutsku priču ‘Ne baš savršena priča’ o čovjeku koji se jako brinuo da sve bude savršeno, uredno i čisto. Kako u posljednje vrijeme puno razgovaramo o čistoći i higijeni pripremili smo aktivnost likovnog izražavanja na temu bakterija.
Aktivnost: Različitim tempera bojama kapnite na nekoliko mjesta na papiru i raspuhujte kapljice slamkom. Ukoliko nemate slamku pri ruci, zarolajte manji komad papira i zalijepite selotejpom ili nekim drugim ljepilom.
Kada se tempera osuši, flomasterima docrtajte oči, usta, nos ili dijelove tijela. Baš onako kako vi zamišljate da bakterije izgledaju.
Puhanjem kroz slamku jačamo pluća i mišiće usana.
Ako nemate tempere, možete se poslužiti s onim što imate kod kuće poput flomastera, bojica i sl.
Primjer izrađenih bakterija:
Dodatna aktivnost: Eksperiment – pokazuje na važnost pranja ruku/važnost higijene.
Za ovu aktivnost potrebno je: posuda, voda, mljeveni papar i tekući sapun ili tekućina za pranje posuđa.
U posudu ulijte manju količinu vode, stavite mljeveni papar i dodirnite prstom.
Zatim, manju količinu tekućeg sapuna stavite na prst i ponovo dodirnite površinu vode i mljevenog papra. Za pojašnjenje postupka pogledajte priloženu video poveznicu.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=2jVsX0AR7K8&feature=emb_logo
Što se dogodilo?
Zapišite uz pomoć roditelja svoja objašnjenja, nacrtajte ili napravite zvučni zapis svog objašnjenja te ga prema želji podijelite s nama.
Tjelesna aktivnost: U trenutcima kada je djeci potrebno više kretanja, osmislite poligon prepreka u vlastitom domu. U video poveznici imate prijedlog aktivnosti koje možete prilagoditi vlastitom domu, naravno vodeći računa o sigurnosti.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=Af00QVwj_U8&feature=emb_logo
- IGROKAZ ‘KUĆICA BOJICA’
Pripremili smo Vam scenski igrokaz ‘Kućica bojica’ (Lili Matković) u izvedbi odgajateljice Ivane Jurač koja je ujedno i izradila scenu ove divne priče o bojama.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=_VBYq87iGaU
KUĆICA BOJICA
U maloj kućici pokraj puta, živjela je boja žuta.
Jednog dana iznenada, netko pokuca na vrata! Kuc,kuc!
Kućice, kućice, tko u tebi stanuje?
Ja, žuta, koja više ne luta, a tko si ti?
Ja sam crvena, ljubilica vatrenica. Mogu li živjeti s vama?
Možeš!
Tako su sada u kućici živjele:
Žuta koja više ne luta i crvena ljubilica vatrenica.
Jednog dana netko pokuca na vrata. Kuc, kuc!
Kućice, kućice, tko u tebi stanuje?
Ja žuta koja više ne luta i ja crvena ljubilica vatrenica, a tko si ti?
Ja sam plava, koja puno spava.
Mogu li živjeti s vama?
Možeš!
Tako su sada u kućici živjele
Žuta koja više ne luta, crvena ljubilica vatrenica i plava koja puno spava.
Jednog dana iznenada opet netko pokuca na vrata. Kuc, kuc!
Kućice, kućice, tko u tebi stanuje?
Ja žuta koja više ne luta, ja crvena ljubilica vatrenica, ja plava koja puno spava.
A tko si ti?
Ja sam narančasta, cvrkutavog poja
Mogu li živjeti s vama?
Možeš!
Tako su sada u kućice živjele
Žuta koja više ne luta, crvena ljubilica vatrenica, plava koja puno spava i narančasta crvkutavog poja.
Jednog dana iznenada netko opet pokuca na vrata. Kuc, kuc!
Kućice, kućice tko u tebi stanuje?
Ja žuta koja više ne luta, ja crvena ljubilica vatrenica, ja plava koja puno spava, ja narančasta cvrkutavog poja, a tko si ti?
Ja sam zelena jutarnjom rosom umivena. Mogu li i ja stanovati s vama?
Možeš!
I tako su u kućici živjele:
Žuta koja više ne luta, crvena ljubilica vatrenica, plava koja puno spava, narančasta cvrkutavog poja i zelena jutarnjom rosom umivena
Jednog dana opet netko pokuca na vrata. Kuc, kuc!
Kućice, kućice, tko u tebi stanuje?
Ja žuta koja više ne luta, ja crvena ljubilica vatrenica, ja plava koja puno spava,ja narančasta cvrkutavog poja i ja zelena jutarnjom rosom umivena, a tko si ti?
Ja sam ljubičasta, ozbiljna, ali niskog rasta. Mogu li živjeti s vama ?
Možeš!
I tako su u kućice živjele
Žuta koja više ne luta, crvena ljubilica vatrenica, plava koja puno spava, narančasta cvrkutavog poja, zelena jutarnjom rosom umivena i ljubičasta, ozbiljna, ali niskog rasta.
Živjele su u sreći i veselju sve do kraja života!
Lili Matković
Ova priča osim pozitivnog učinka na pozornost potiče i vizualnu percepciju te potiče na uočavanje odnosa između likova i usvojenih pojmova o bojama.
Obogaćena aktivnost: Igra pridruživanja boja
Link: https://www.youtube.com/watch?v=rTb_XK5mVYY
Pozitivni učinci ove igre su stvaranje pojmova o bojama, pridružuje iste te vježba finu motoriku šake koja je važna vještina u pripremi ruke za pisanje.
Za ovu aktivnost su vam potrebni karton ili tvrđi papir, škare, boje i štipalice. U video poveznici imate upute i dodatne zadatke. Dobru zabavu želimo!
Glazbena aktivnost: ‘Semafor’ pjesma
Link: https://www.youtube.com/watch?v=V33VNlUDxvg
Uz rimu na zabavan, lako pamtljiv način osim boja djeca usvajaju pravila ponašanja u prometu koja možete prakticirati tijekom kratkih šetnji na svježem zraku uz sigurnu udaljenost.
Glazbene aktivnosti potiču razvoj govora.
Poslušajte pjesmu nekoliko puta, pjevajte s djetetom i smislite vlastite pokrete uz pjesmu. Pjesma i ples podižu raspoloženje.
- IZRADA KUĆICE
Likovna aktivnost: Još jednom pogledajte scenski igrokaz ‘Kućica bojica’ (aktivnost pod rednim brojem 3) te potom od papira, bojica i ljepila ponudite djetetu da izradi svoju kućicu bojica.
Dramska aktivnost: Uz izrađenu scenu djetetu ponudite da samo prepriča priču. Ovom aktivnošću potičemo pažnju, pamćenje i govor.
Dodatna aktivnost: ‘Senzorna vrećica’
Potreban materijal su: tri prozirne plastične vrećice sa zatvaračem ili obične, jača ljepljiva traka tempera boje (crvena, žuta i plava – osnovne boje) i papir. U svaku plastičnu vrećicu rasporedite po dvije osnovne boje, istisnite zrak i zalijepite na bijeli papir jakom trakom. Miješanjem osnovnih boja nastaju sekundarne.
Ova aktivnost je spoznajno i senzorno otkriće za djecu. Raznim pokretima ruke i dodirivanjem vrećice dolazimo do nove forme i nove boje.
Tjelesna aktivnost: Potrebni su Vam papiri u bojama (ili papir koji ćete obojiti, škare i ljepljiva traka).
Zajedno s djecom iscrtajte i izrežite različite geometrijske oblike. Zalijepite ih po podu ili rasporedite po tapetu. Vodite pri tom računa o sigurnosti, papir koji nije zalijepljen je klizav.
Za mlađu djecu: Zadatak je da pronađu boju koju roditelj kaže i skoče na nju.
Za stariju djecu: Možete prilagoditi težinu zadatka. Uvijek od lakših prema težim zadatcima. Prvo neka djeca skaču na oblik, a potom ako žele teži zadatak moraju doskočiti i na oblik i boju (npr. plavi pravokutnik).
Link: https://www.youtube.com/watch?v=dm6KcIxsOaU
- USKRŠNJA AKTIVNOST – PRIČA
Kako se nalazimo u vremenu prije Uskrsa pripremili smo sljedeću priču ‘Jaje koje nije znalo koju boju voli’ koju možete poslušati na linku: https://www.youtube.com/watch?v=z4S4cgfpgEo&t=38s
Ako želite ispričati priču djetetu, u nastavku je tekst:
JAJE KOJE NIJE ZNALO KOJU BOJU VOLI
‘Ide Uskrs, a malo jaje bilo je žalosno. Puno se radilo: košarice, čokoladni zečići, a hrpa jaja je željno čekala na bojanje. Svako jaje je izabralo svoju boju, svoj novi izgled za Uskrsnu košaricu. Svi, baš svi osim malog jaja. On se nije mogao odlučiti u koju boju da oboji svoju ljusku.
Došao je i daj bojanja jaja, a on još uvijek razmišlja u koju bi se boju obojio. Pred njim su bile izložene sve boje: crvena, žuta, plava, zelena i narančasta, a malo jaje ni tada se nije moglo odlučiti u koju boju da se oboji. Razgledao je sve boje i tiho u sebi rekao:
‘Ova plava boja stvarno je lijepa i podsjeća me na boju neba.’ Uzeo je kist i obojio se u nekoliko plavih točkica.
Zatim je ugledao crvenu boju, koja je bila sjajna i crvena kao jabuka sa bakinog ormara. Uzeo je kist i obojio se u nekoliko crvenih točkica.
Onda je uzeo žutu boju, sjajnu i zlatnu kao sunce. Uzeo je kist i obojio nekoliko žutih linija.
Bila je tu i zelena boja, zelena kao što su iglice na boru. Zelena boja mu se toliko svidjela da je njome napravio više zelenih linija. Sad je malo jaje bilo lijepo obojeno. Bio je jako zadovoljan i onda je ugledao narančastu boju. Bila je svijetla i vesela poput bundeve u kojoj se pali svijeća za jesensku svečanost. Tako se malo jaje zabavljalo sa bojanjem svoje ljuske.
Pogledao se u ogledalo i rekao: ‘Evo i ja sam odabrao boje koje volim i spreman sam za Uskrs!’. Uzeo je cvjetni šešir, stavio ga na glavu i veselo zapjevao.’
Dodatna aktivnost za predškolce i one koji žele više: Odaberite neke od predloženih radnih listova sa sljedećeg linka: http://www.maligenijalci.com/radni-listovi/predskolarci/
Glazbena aktivnost: Ponovite s djetetom pjesmu ‘Semafor’ (glazbena aktivnost pod rednim brojem 3) – ponavljanjem potičete pažnju, pamćenje te govorne sposobnosti (naravno uz glazbene) te nezaobilaznu zabavu.
Tjelesna aktivnost: Zaigrajte zabavnu aktivnost sa svojim ukućanima ‘Zeleno, crveno’. Pokretna igra kojom potičemo djecu na samoregulaciju što je važan dio socioemocionalnog razvoja svakog djeteta te se pri tom kreću i zabavljaju.
Download

www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr