EU aktivnosti psiholog – 20.04.-24.04.2020.
Dragi roditelji,
psihologinja angažirana na EU projektu naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’ (UP.02.2.2.08.0016) u sklopu organizacije produljenog/smjenskog programa u ustanovi Grad Split, DV Cvit Mediterana za period od 20.04.2020. do 24.04.2020. godine za Vas je izradila:
Svaki tjedan
Zadatak jedan
Autorica teksta i ilustracija: Marina Heski
Izrada ilustracija: Ana Heski
(SAMO)POŠTOVANJE
Samopoštovanje ili svijest o vlastitoj vrijednosti predstavljaju uvjerenja koja djeca razviju o samima sebi. Samopoštovanje obuhvaća uz dječje kognitivne prosudbe o vlastitim sposobnostima i njihove afektivne reakcije na djetetova samovrednovanja (Vasta, Haith i Miller, 2005). Samopoštovanje može biti unutarnje koje je bazirano na vlastitim iskustvima ili eksterno poštovanje formirano na temelju percepcije i mišljenja drugih.
Razvoj i stjecanje djetetova (samo)poštovanja uvelike ovisi o socijalnoj okolini djeteta, primarno obitelji, koja značajno utječe na to kako se dijete osjeća i vrednuje. Procjena samopoštovanja kod djece mlađe dobi su visoke i povezane su s privrženošću s roditeljima ili značajnom drugom osobom, kao i optimizmom. Jedan od faktora koji može utjecati na smanjenje samopoštovanja djeteta jest djetetova razina svjesnosti o sebi ili zabrinutosti o mišljenjima drugih. Izraženija svjesnost o sebi može dovesti i do kritičnijeg samovrednovanja (Vasta, Haith i Miller, 2005).
Dijete je potrebno aktivno slušati, imati realna očekivanja, izbjegavati kritiziranje i umjesto toga saslušati dijete, objasniti mu njegove postupke i moguće negativne posljedice istih, što je ispravno, a što pogrešno. Također, istaknuti i pohvaliti dijete za ispravne postupke i ponašanja, postaviti djetetu izazove koji će ga poticati da ulaže trud i stječe dobre navike, postaviti mu jasna pravila i granice, kontinuirano pozitivno usmjeravati dijete uvažavajući njegove potrebe, interese, želje i osobnost. Roditelji i socijalno okruženje koji brinu o djetetu trebaju biti svjesni važnosti podrške, sigurnosti, ljubavi, ohrabrenja i posebice pozitivnog modela ponašanja za razvoj djetetovog samopoštovanja uz istodobno učenje djeteta o značaju poštovanja drugih. Sve su to pozitivne odlike koje su od primarnog značaja za kvalitetno i sretno funkcioniranje u zajednici ujedno i za osobnu afirmaciju i zadovoljstvo.
LITERATURA:
- Vasta, R., Haith, M.M. i Miller, S.A. (2005). Dječja psihologija. Jastrebarsko: Naklada Slap.
VRTULJAK SREĆE RJEŠENJE PROBLEMA POKREĆE
Uputa: zavrti vrtuljak sreće i izaberi najbolje rješenje za brige postojeće. Uvijek poštuj sebe, ali i druge. Crtež obojaj i ukrasi.
MINUS I PLUS ZA POŠTOVANJE
Uputa: napiši kako bi se trebali ponašati prema drugima. Bilježnica se nalazi u dokumentu za download.
Download
www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr