EU glazbeni vrtić aktivnosti – 20.04.-24.04.2020.
Za potrebe provedbe Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’, oznake UP.02.2.2.08.0016, prema pravilima trajnog Poziva na dostavu projektnih prijedloga UP.02.2.2.08. ’Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja’, iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020., voditeljica GLAZBENOG VRTIĆA, pripremila je različite aktivnosti koje nastavljamo provoditi u svojim domovima u periodu od 20.04.2020. do 24.04.2020. Specijalizirani glazbeni program – Glazbeni vrtić se provodi u sklopu navedenog EU projekta, a cilj programa glazbenog vrtića sadrži sustavan rad na razvoju dječjeg sluha, glasa i osjećaja ritma, stjecanje osnovnih vještina i iskustvenih spoznaja o glazbi i njezinim izražajnim sredstvima. Svoje radove sačuvajte za povratak u vrtić ili ako želite možete ih dostaviti na e-mail adresu projekta euprojekti.dvcm@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
- TJEDAN: 20.04.2020.
TJELOVJEŽBA / GLASOVJEŽBA
Draga djeco, u novom tjednu krećemo s novim izazovima.
Aktivnost 1:
Za početak predlažemo jednu zanimljivu igru za zagrijavanje:
- Kako se zoveš?
- S kojim slovom počinje tvoje ime?
- Koja su ostala slova tvoga imena?
- Pronađi za svako slovo tvoga imena vježbu i uradi ju!
*Igra je preuzeta s facebook profila Plivačkog kluba SPID, jedinog plivačkog kluba za osobe s invaliditetom u Bosni i Hercegovini (Sarajevo).
Link: https://www.facebook.com/PKSPID/photos/a.1093673864013047/2893354824044933/?type=3&theater
Aktivnost 2:
A sada se prisjetimo i ponovimo naučene vokale: A – E – I – O – U.
Lijepo ih izgovarajte i pazite kako otvarate usta. Neka Vas svi razumiju.
U svojim glasnicama nađite jedan ton/visinu koja Vam odgovara, uhvatite zrak i otpjevajte A – E – I – O – U.
Sjećate li se kako se naš prijatelj Šarko penjao po katovima kuće u kojoj živi?
Krenuo bi od prvog kata pa polako stigao čak na peti kat. Tako se i Vi glasom polako penjite pjevajući vokale. Osjetit ćete kako je glas postao svijetao i visok, kao da oponašate pticu.
Zatim se polako spuštajte, kao da želite stići u podrum. Osjetit ćete kako vam je glas postao taman i dubok, kao da oponašate medvjeda ili slona.
VISOKO I DUBOKO
Aktivnost 1:
Već smo naučili da u glazbi postoje visoki i duboki tonovi. Pjevali smo ih, oponašali i zato Vam prethodni zadatak nije bilo teško napraviti. Neka Vam roditelji pročitaju lijepe stihove visokim i dubokim tonovima, a onda ih nacrtajte i pokažite nam kako ih zamišljate.
SLUŠANJE GLAZBE
Aktivnost 1:
Predlažemo da poslušate ‘Slon iz karnevala životinja’ (Camille Saint-Saens).
Pogledajte i otkrijte jesu li se klavir i violončelo prestrašili te velike životinje…ili su zajedno lijepo i veselo muzicirali, pa čak i zaplesali.
Link: https://youtu.be/OcTDz4_Tv7o
Aktivnost 2: Slušajući glazbu, pokušajte nacrtati kako ste je doživjeli ili ako želite možete od kartona izraditi svoje instrumente i na njima zasvirati poput pravog muzičara, oponašati klavijaturista ili violončelista.
- TJEDAN: 23.04.2020.
BROJALICA
Čemu služe brojalice?
Osim što su zabavne i lakopamtljive pa ih djeca vole od najranije dobi, brojalice imaju bitnu ulogu u razvoju djetetova govora i razumijevanju riječi. Slušanje i ponavljanje brojalica pomaže razvoju istančanosti sluha i uče dijete prepoznavanju različitih glasova.
Brojalice razvijaju ritam i pokret. Ritam se može demonstrirati pokretom: prstima, šakom, rukama, nogama i tijelom. Izgovor brojalice uz pokret može se izraziti pljeskanjem, njihanjem, mahanjem ruku, njihanjem tijela, poskakivanjem i slično. Mogu se koristiti raznovrsni instrumenti: udaraljke, zvečke, bubnjevi, triangli. U ritmu se može skandirati visokim, niskim tonom, polako ili brzo, tiho ili glasno. Ritam se može izraziti pucketanjem prstima, tapšanjem po ramenu, koljenima.
PTIČICA
‘TKO TO, TKO TO ŠUŠKA?
PTIČICA SA GRANE.
MOLI I PJEVUCKA.
DAJTE MALO HRANE!
MRVU JEDNU, DVIJE, TRI!
DAJTE MENI CI, CI, CI!“
Aktivnost 1: Jeste li prepoznali da je ovo brojalica?
Za početak poslušajte brojalicu dok Vam je čitaju. Tako vježbate slušanje i pamćenje, radi uho, i radi mozak.
Aktivnost 2: Sada neka radi i Vaše tijelo. Prvo ćete ritam brojalice raditi pljeskanjem dlanova – svaka riječ jedan pljesak.
Promislite kako još možete kucati ritam… pomoću pucketanja prstiju, koracima, udaranjem dlanova o tijelo.
Pokušajte bubnjati na riječ. Možete pronaći nešto što Vas podsjeća na bubanj, npr. neku kutiju ili maminu limenu posudu. Tada postajete pravi bubnjari – svaka riječ jedan udarac!
Zatim pokušajte bubnjati na svaki slog:
TKO TO TKO TO ŠU-ŠKA
PTI-ČI-CA SA GRA-NE…
Aktivnost 3: Priroda se budi, životinje traže hranu pa tako i u ovoj brojalici ptičica mala moli za mrvice kruha. Uzmite komad starog kruha, smrvite ga i ostavite malo ptičicama.
PJEVAJMO ZAJEDNO
I dalje ćemo biti bubnjari, ali sada će naše tijelo biti instrument.
Aktivnost 1: Na sljedećem linku ttps://youtu.be/flwerrOaNnk poslušajte pjesmu ‘Pljes, pljes pljesnimo’, koju dok pjevamo, pratimo pokretima koji se spominju u pjesmi – plješćemo, lupamo nogama i dižemo se na prste.
PLJES PLJES PLJESNIMO
PLJES, PLJES, PLJESNIMO
RUKAMA ZAJEDNO
(2x)
LUP, LUP, LUPNIMO
NOGAMA ZAJEDNO
(2x)
NA, NA, NA PRSTE
DIŽIMO SE VISOKO
(2x)
Aktivnost 2: Naučite dobro brojalicu ‘Ptičica’ i pjesmu ‘Pljes, pljes pljesnimo, jer nas čekaju novi glazbeni izazovi u Glazbenom vrtiću!
Download
www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr