Otvorene su prijave za novi ciklus modula ”Program odgojno-obrazovnog rada u poticanju darovitosti djece rane i predškolske dobi”
Stručno razvojni centar DV Cvit Mediterana organizira 3. ciklus edukacije kroz Program odgojno-obrazovnog rada u poticanju darovitosti djece rane i predškolske dobi.
Edukacija je namijenjena odgojiteljima i stručnim suradnicima, a provodit će se kroz deset edukacijskih modula. Moduli će se održavati jednom mjesečno, jedan dan u tjednu (petak).
Trajanje edukacije: 12 mjeseci
Broj sudionika: 30
Cijena edukacije po sudioniku za svaki modul: 140 €
1. Modul planiran je za 01.03.2024.
Način i rok prijave: Preuzmite i ispunite prijavnicu za edukaciju (DOCX) (PDF) do 28. veljače 2024. god.
Prijavnica za edukaciju SRC-2023
Dječji vrtić Cvit Mediterana u Splitu imenovan je Stručno razvojnim centrom za provedbu programa odgojno obrazovnog rada u poticanju darovitosti djece rane i predškolske dobi na temelju Rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja u listopadu 2019. god., te je program reverificiran 23. studenog 2023.
Program Stručno razvojnog centra osmišljen je s ciljem da se modulima prezentiraju, osmisle, razmjene pitanja, strategije, metode i oblici rada s darovitom djecom. Program Centra ostvarivat će stručni tim ustanove Cvit Mediterana, odgojiteljice voditeljice igraonice za darovite, odgojiteljice posebnih programa, stručnjaci hrvatskih sveučilišta, predstavnici Ministarstva znanosti i obrazovanja, Agencije za odgoj i obrazovanje i suradnici Stručno razvojnog centra Dječjeg vrtića Iskrica.
Kroz program ove edukacije polaznici stječu temeljno osposobljavanje za neposredan rad s potencijalno darovitom djecom u redovnim i posebnim programima.
1. Modul ‒ prava darovite djece, inkluzija, povezivanje sustava
Cilj je upoznavanje zakonodavstva i edukacijskog okvira za rad s darovitom djecom rane predškolske dobi te važnost povezivanja sa školskim sustavom.
Predavanja:
· Zakonski i podzakonski akti koji reguliraju rad s darovitom djecom
· Integracija i rad s djecom s posebnim potrebama inkluzivnim pristupom
· Važnost i značenje Stručno-razvojnog centra s ciljem stjecanja stručnih kompetencija
· Važnost povezivanja sustava ranoga i predškolskoga odgoja i škole.
Radionice:
· Prava i potrebe darovite djece
· Stavovi i predrasude o darovitoj djeci.
2. Modul ‒ osnovni pojmovi povezani s darovitosti, područno-specifične darovitosti i kreativnost u ranoj i predškolskoj dobi
Cilj je upoznavanje s pojmovima darovitosti, područno-specifičnom darovitosti i kreativnosti.
Predavanja:
· Što je darovitost i kako je prepoznati
· Darovitost kao visoka opća ili specifična sposobnost i kao produktivno kreativna sposobnost
· Razvojne manifestacije kreativnosti i inkluzivni pristup darovitima u ranoj i predškolskoj dobi.
Radionice:
· Upitnici i liste za opažanje ponašanja svojstvenih bistrom djetetu
· Preduvjeti za razvoj kreativnosti.
3. Modul ‒ metode i tehnike identifikacije darovite djece
Cilj je stjecanje kompetencija za primjenu multidimenzionalnoga modela identifikacije i primjenu dijagnostike u procesu.
Predavanja:
· Metode i tehnike identifikacije
· Uloge i zadaće stručnog tima (IOOP)
· Uloge stručnjaka za procjenu područno-specifične darovitosti.
Radionice:
· Praćenje i evidentiranje razvoja darovitoga djeteta (mape, uratci, fotozapisi i videozapisi)
· Obogaćeni i razlikovni programi
· Individualizirani programi.
4. Modul – socio-emocionalni razvoj i osobnost darovitoga djeteta
Cilj je senzibiliziranje odgojitelja i stručnih suradnika za prepoznavanje socioemocionalne specifičnosti darovite djece.
Predavanja:
· Socio-emocionalne specifičnosti darovite djece
· Rizici u emocionalnom razvoju darovite djece
· Izazovi u socijalizaciji darovite djece.
Radionice:
· Status darovitoga djeteta u skupini i njegov odnos s vršnjacima
· Osobnost darovitoga djeteta, obiteljski kontekst i kompetencije roditelja za podršku darovitom djetetu.
5. Modul ‒ razvojno-poticajno okruženje za rad s darovitom djecom ‒ pedagoški kontekst,
organizacijski oblici programa
Cilj je važnost stvaranja razvojno-poticajnog okruženja za rad s darovitom djecom.
Predavanja:
· Iskustva u provođenju cjelovitog projekta Darovito dijete u vrtiću
· Organizacija institucijskog konteksta i didaktičko-metodički pristup odgojno-obrazovnom radu s darovitom djecom.
Radionice:
· Obogaćeni i razlikovni programi
· Rad na projektu.
6. Modul ‒ obogaćeni posebni programi za rad sa specifičnim talentima, posebni programi za rad s nadarenom i iznimno kreativnom djecom
Cilj je upoznavanje s načinom i primjerima rada s djecom koja imaju izraženu područno-specifičnu darovitost u posebnim programima.
Predavanja:
· Prepoznavanje i razvijanje područno-specifične nadarenosti ‒ talenta
· Likovno područje
· Tehničko-informatičko područje
· Govorno-jezično područje
· Prirodoslovno-matematičko područje
Radionice:
· Primjeri provedbe posebnih programa
· Primjeri aktivnosti programa igraonice za darovitu djecu
· Primjeri iznimno talentirane djece u pojedinim područjima.
7. Modul ‒ obogaćeni posebni programi u području sporta i glazbe
Cilj je upoznavanje s načinom i primjerima rada s djecom.
Predavanja:
· Prepoznavanje i razvijanje područno-specifične nadarenosti ‒ talenta
· Glazbeni talent
· Sportski talent.
Radionice:
· Primjeri provedbe posebnih programa
· Primjeri aktivnosti posebnog glazbenog programa
8. Modul ‒ darovita djeca s teškoćama
Cilj je senzibiliziranje za potrebe darovite djece s teškoćama.
Predavanja:
· Strategije i način rada s darovitom djecom s teškoćama
· Individualizirani programi i uloga odgojitelja i stručnog tima.
Radionice:
· Prikazi iskustava rada s darovitom djecom s teškoćama.
9. Modul ‒ uspostavljanje suradnje i partnerstva s roditeljima darovite djece
Cilj je senzibiliziranje roditelja za prepoznavanje posebnih potreba darovite djece.
Predavanja:
· Uloga roditelja u prepoznavanju osobina darovitoga djeteta
· Oblici podrške roditelja u odgoju djece s ciljem cjelovitog razvoja.
Radionice:
· Iskustva roditelja darovite djece u sustavu odgoja i obrazovanja.
10. Modul
· Rad s didaktičkim materijalom primjerenim za rad s darovitom djecom (posjet igraonici)