Programi javnih potreba

Igraonica za potencijalno intelektualno darovitu djecu u DV Mimoza

Program igraonice ustrojen je kao kraći posebnih program kojeg organizira dječji vrtić Cvit Mediterana u Splitu

Trajanje programa:

  • od listopada do lipnja tekuće godine
  • jedan put tjedno 2 sunčana sata – poslijepodne

Uzrast djece

  • od treće godine do polaska u školu

Kriteriji prijema djece u igraonicu

  • multidimenzionalni model identifikacije
  • procjene: odgojitelja iz skupine, roditelja, voditelja igraonice, pedagoga i psihologa

Broj djece u skupini

  • 10 – 12 djece

Nositelji programa

  • odgojitelji i stručni suradnici koji su prošli pripremu za rad s darovitom djecom u suradnji sa našim psihologom i pedagogom

Cilj programa

  • poticati cjeloviti razvoj potencijala darovite djece kroz obogaćeni program i projekte koji slijede načela diferencijacije i individualizacije u pristupu zadaćama, područjima i sadržajima aktivnosti s djecom;
  • preventivno djelovati na moguća kasnija socijalno neprihvatljiva ponašanja darovite djece koja mogu nastati kao posljedica nezadovoljenih temeljnih i odgojno obrazovnih potreba;

Razrada zadaća programa

Poticati socio-emocionalni razvoj kroz:

  • druženje sa sebi sličnima
  • poticanje i naglašavanje neovisnosti, samostalnosti i inicijative
  • učenje suradnji i kooperaciji
  • učenje odgovornosti, samodisciplini i ustrajnosti

Poticati osnovne i više razine misaonih procesa kroz poticanje:

  • logičkog mišljenja
  • kreativno-divergentnog mišljenja
  • kreativnog rješavanja problema
  • istraživačkog pristupa

Poticati kreativno izražavanje kroz različite vidove:

  • verbalno
  • pokretom
  • likovno
  • neoblikovanim materijalom
  • scensko-dramski

U obogaćenom programu djetetu se nudi raznoliko iskustvo, rad i iskušavanje raznih materijala, posjeti zanimljivim mjestima, praktične aktivnosti koje ih potiču da planiraju, eksperimentiraju, istražuju i provjeravaju.

U obogaćenom programu provode se aktivnosti kroz koje se razvijaju logičko, stvaralačko mišljenje i kreativnost, a iskustvenim učenjem produbljuje se znanje.