Stručno razvojni centar

Stručno razvojni centar DV Cvit Mediterana organizira 3. ciklus edukacije kroz Program odgojno-obrazovnog rada u poticanju darovitosti djece rane i predškolske dobi.
Edukacija je namijenjena odgojiteljima i stručnim suradnicima, a provodit će se kroz deset edukacijskih modula. Moduli će se održavati jednom mjesečno, jedan dan u tjednu (petak).

Trajanje edukacije: 12 mjeseci
Broj sudionika: 30
Cijena edukacije po sudioniku za svaki modul: 140 €

1. Modul planiran je za 01.03.2024.
Način i rok prijave: Preuzmite i ispunite prijavnicu za edukaciju (DOCX)do 28. veljače 2024. god.

Dječji vrtić Cvit Mediterana u Splitu imenovan je Stručno razvojnim centrom za provedbu programa odgojno obrazovnog rada u poticanju darovitosti djece rane i predškolske dobi na temelju Rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja u listopadu 2019. god., te je program reverificiran 23. studenog 2023.

Program Stručno razvojnog centra osmišljen je s ciljem da se modulima prezentiraju, osmisle, razmjene pitanja, strategije, metode i oblici rada s darovitom djecom. Program Centra ostvarivat će stručni tim ustanove Cvit Mediterana, odgojiteljice voditeljice igraonice za darovite, odgojiteljice posebnih programa, stručnjaci hrvatskih sveučilišta, predstavnici Ministarstva znanosti i obrazovanja, Agencije za odgoj i obrazovanje i suradnici Stručno razvojnog centra Dječjeg vrtića Iskrica.

Kroz program ove edukacije polaznici stječu temeljno osposobljavanje za neposredan rad s potencijalno darovitom djecom u redovnim i posebnim programima.

1. Uvodni MODUL: Zakonski okviri, prava darovite djece

Cilj: upoznavanje zakonodavstva i edukacijskog okvira za rad s darovitom djecom rane i predškolske dobi te važnost povezivanja sa školskim sustavom.

  • Zakonski i podzakonski temelji procesa odgoja i obrazovanja darovite djece u RH
  • Prava darovite djece u raskoraku između propisa i prakse
  • Obrazovne politike i praksa: Implementacija politika odgoja i obrazovanja darovite djece
  • Značaj programa SRC za profesionalni razvoj odgojitelja
  • Centri izvrsnosti Splitsko dalmatinske županije – primjeri dobre prakse
  • Značaj povezivanja školskog i predškolskog sustava u brizi za darovite
  • Radionica: Stavovi i predrasude prema darovitima
  • Radionica: Prava i potrebe darovite djece

 

 
 

2. MODUL: Osnovni pojmovi vezani za darovitost, područno specifične darovitosti i kreativnost u ranoj i predškolskoj dob

Ciljupoznavanje s pojavom darovitosti, područno specifičnom darovitosti i kreativnosti

  • Darovitost, područno specifična darovitost i kreativnost
  • Vježba 1. – za sve odgojitelje, Naputci za uočavanje i izradu liste pokazatelja naprednosti u specifičnim područjima
  • Vježba 2. – za sve odgojitelje, Kvalitativna analiza uradaka – naputci za praćenje uradaka djeteta
  • Prikaz složenih igara sa višestrukim zahtjevima
  • Isprobavanje igara kroz rad u tri podgrupe

3. MODUL: Metode i tehnike identifikacije darovite djece

Cilj: stjecanje kompetencija za primjenu multidimenzionalnog modela identifikacije i primjenu dijagnostike u procesu

  • Što je darovitost kako je prepoznati – proces identifikacije potencijalno darovite djece,
  • Uloga stručnog suradnika – pedagoga i odgojitelja u prepoznavanju i identifikaciji potencijalno darovitog djeteta
  • Predstavljanje primjera iz prakse odgojitelja

4. MODUL: Razvojno poticajno okruženje za rad s darovitom djecom-pedagoški kontekst, organizacijski oblici programa

Cilj: senzibiliziranje odgojitelja i stručnih suradnika za prepoznavanje socio emocionalne specifičnosti darovite djece

  • Iskustva u provođenju projekta “Darovito dijete u vrtiću” u Dječjem vrtiću Cvit Mediterana,
  • Organizacija rada Igraonice za darovitu djecu u Dječjem vrtiću Cvit Mediterana
  • Organizacija institucijskog konteksta i didaktičko-metodički pristup odgojno obrazovnom radu s darovitom djecom (vrste aktivnosti)
  • Aktivnosti za razvoj verbalnih sposobnosti, matematičke i logičko-kombinatoričke aktivnosti,
  • Istraživačke aktivnosti i pokusi, osnove programiranja i robotika
  • Obogaćeni razlikovni programi

5. MODUL: Razvojno poticajno okruženje za rad s darovitom djecom- pedagoški kontekst i organizacijski oblici programa

Cilj: značaj stvaranja razvojno poticajnog okruženja za rad s darovitom djecom

  • Socioemocionalne specifičnosti darovitog djeteta
  • Teoretski pristup i vježbe
  • Profili djece i uloga socijalnog okruženja
  • Aktivnosti i igre u funkciji razumijevanja dječjih potreba
  • Prikazi primjera iz prakse

6. MODUL: Prepoznavanje i razvijanje područno specifične nadarenosti-talenta u području sporta i glazbe

Cilj: upoznavanje s načinom i primjerima rada s djecom koja imaju izraženu područno specifičnu darovitost u posebnim programima

  • Tjelesne aktivnosti kao pokazatelji moguće sportske uspješnosti
  • Rani razvoj i glazba
  • Prikazi primjera iz prakse

7. MODUL: prepoznavanje i razvijanje područno specifične darovitosti u području matematike, jezika i prirodoslovlja
Darovita djeca s dvostrukim posebnim potrebama

Cilj:upoznavanje s načinom i primjerima rada s djecom

  • Područno specifična darovitost u području jezika (strani jezik)
  • Područno specifična darovitost u području matematike
  • Područna specifična darovitost u području prirodoslovlja
  • Darovita djeca s dvostrukim posebnim potrebama
  • Predstavljanje primjera iz prakse

8. MODUL: Darovita djeca s dvostrukim posebnim potrebama. Prepoznavanje i razvijanje područno specifične darovitosti u području likovnosti.

Cilj: upoznavanje s načinom i primjerima rada s djecom

  • Djeca s dvostrukim/višestrukim posebnim potrebama
  • Područno specifična darovitost u području likovnosti
  • Predstavljanje likovnog programa
  • Predstavljanje primjera iz prakse

9. MODUL: Uspostavljanje suradnje i partnerstva s roditeljima darovite djece

Cilj: senzibiliziranje roditelja za prepoznavanje posebnih potreba darovite djece

Evaluacija projekata vezanih za rad s darovitom djecom svih polaznika