Završene edukacije za verifikaciju novih posebnih programa financirane EU projektom
Kao što smo već prethodno i pisali, EU projektom „DV Cvit Mediterana – vrtić za suvremenu obitelj“ UP: 02.2.2.16.0095 financirane su razne edukacije u svrhu podizanja kvalitete rada u ustanovi.
Ovim projektom ostvaruje se stručno usavršavanje djelatnika, a edukacijama stručno-razvojnih centara omogućeno je uvođenje novih posebnih programa (sportski, dramsko-scenski, likovni, vjerski, rano učenje engleskog jezika) gdje će educirani djelatnici biti i nositelji navedenih programa.
Naše odgojiteljice su pohađale: edukaciju Stručno-razvojnog DV Trešnjevka, Zagreb, za poticanje cjelovitog razvoja djece u području likovnosti, edukaciju Stručno-razvojnog centra DV Siget, Zagreb, za rano učenje engleskog jezika, edukaciju Stručno-razvojnog centra DV Milana Sachsa, Zagreb, za provedbu dramsko-scenskog izričaja kroz tradicionalne i suvremene medije, edukaciju Učiteljskog fakulteta, Sveučilišta u Rijeci, za voditelja kinezioloških aktivnosti djece rane i predškolske dobi te edukaciju Stručno-razvojnog centra DV Sunčev sjaj-Nazaret za stručno usavršavanje odgojno obrazovnih djelatnika u dječjim vrtićima za provedbu programa katoličkog vjerskog odgoja pod nazivom „Kateheza Dobroga Pastira“.
Edukacija za poticanje cjelovitog razvoja djece u području likovnosti je završena, a sastojala se od sljedećih modula: O umjetnosti i likovnoj pedagogiji, Suvremena umjetnost, Dječje likovno stvaralaštvo i oblikovanje slikovnice, Dijete i kreativnost, Kostimografija i scenografija u dječjem vrtiću, Kultura ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Umjetničko istraživanje i istraživanje u području umjetnosti, Likovnost i djeca s posebnim sposobnostima, Likovni programi u dječjem vrtiću te dokumentiranje i prezentiranje dječjeg likovnog stvaralaštva.
Uz likovnost, završena je i edukacija za rano učenje engleskog jezika koja je uključivala 10 modula: Uvođenje ranog učenja stranog jezika u rani i predškolski odgoj prema svojim specifičnostima, kadrovskim i prostornim mogućnostima te socijalnom kontekstu u kojem vrtić djeluje, Važnost kvalitetnog prostorno materijalnog i socijalnog okruženja u provođenju programa ranog učenja stranog jezika, Holistički pristup učenju stranog jezika djece predškolske dobi, Hospitiranje u programu ranog učenja engleskog jezika, Stručno usavršavanje voditelja programa ranog učenja engleskog jezika – važnost medijske pismenosti i digitalnih kompetencija, Poticanje i osnaživanje razvoja temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje kroz program ranog učenja engleskog jezika, Suradnja s roditeljima – od suradnika do partnera u odgojno obrazovnom procesu, Projektni rad (planiranje, praćenje, vrednovanje i dokumentiranje), Hospitiranje u programu ranog učenja engleskog jezika i Implementiranje znanstvene pismenosti u program ranog učenja engleskog jezika.
Kroz edukaciju za voditelja kinezioloških aktivnosti djece rane i predškolske dobi naše odgojiteljice su stekle sljedeće kompetencije: Poznavanje osnovnih sastavnica za organizaciju i provedbu kinezioloških aktivnosti u integriranom sportskom programu s djecom rane i predškolske dobi; Izrada izvedbenog programa kinezioloških aktivnosti u integriranom sportskom programu prema potrebama djece i vrednovanja učinaka istog; Usklađivanje različitih faza razvoja djeteta i tjelesnog vježbanja tijekom kinezioloških aktivnosti u integriranom sportskom programu; Razumijevanje osnovnih kinezioloških pojmova i zdravstvenih utjecaja kinezioloških aktivnosti tijekom integriranog sportskog programa; Primjena kinezioloških aktivnosti u svrhu očuvanja i unaprjeđenja zdravlja, odnosno optimalnog rasta i razvoja u integriranom sportskom programu; Prepoznavanje elemenata kineziološke dijagnostike i primjena postupaka mjerenja istih u svrhu utvrđivanja trenutnih potreba i interesa djeteta; Odabir specifičnih kinezioloških sadržaja i aktivnosti u skladu s potrebama i mogućnostima djece rane i predškolske dobi u integriranom sportskom programu; Organiziranje kineziološke aktivnosti u integriranom sportskom programu odgovarajućim organizacijskim postavama i oblicima tjelesnog vježbanja; Prilagodba kineziološke aktivnosti u integriranom sportskom programu svakom djetetu odgovarajućim metodama rada; Analiza specifičnih motoričkih znanja i primjene postupaka za njihovo unaprjeđivanje tijekom kinezioloških aktivnosti u integriranom sportskom programu; Prepoznavanje interesa djeteta prema određenim kineziološkim aktivnostima u integriranom sportskom programu te Usklađivanje kinezioloških aktivnosti u integriranom sportskom programu s temama i zadaćama na razini ustanove ranog odgoja.
Edukacije za provedbu dramsko-scenskog izričaja i provedbu programa katoličkog vjerskog odgoja su u tijeku i bit će realizirane uskoro.
Još jednom naglašavamo da su stručne edukacije velik značaj ovoga projekta čime se utječe na podizanje kvalitete rada u ustanovi te na kvalitetan rad s djecom.
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Sadržaj ove objave isključiva je odgovornost ustanove Grad Split, Dječji vrtić Cvit Mediterana.