DV Cvit Mediterana
Tršćanska 29, Split

tel: +385 21 347 710
fax: +385 21 347 711

Pošaljite nam e-mail

DV Cvit mediterana

STEAM i iskustveno učenje utemeljeno na projektom radu

CILJ projekta je bolje upoznati dječje poimanje svijeta i razvijati vještine iskustvenog učenja, timskog rada, kreativnost i rješavanje problema.

STEAM stoji za Znanost – Tehnologiju – Konstruiranje – Umjetnost i jezik – Matematiku.

U svijetu koji se ubrzano mijenja nove generacije trebaju nove pristupe učenju. U trenutnom sustavu mnogo toga se zasniva na rezultatima i postignućima, dok iskustveno učenje djeci omogućuje empirijska iskustva.

Kako djeci omogućiti cjelovito učenje kroz iskustvo?

U raznim državama postoje različiti pristupi. Cilj ovog projekta je upozanti sustave, usporediti iskustva i praksu.

Aktivnosti u projektu podijeljene su na četiri područja — poduzetništvo, digitalnu pismenost, okoliš i zdrav život.

Ova podjela omogućuje davanje smjernica u stvaranju poticajnog vanjskog i unutarnjeg okruženja djeci, kako bi se omogućilo iskustveno učenje bazirano na projektnom radu, potakla dječja radoznalost, kreativnost i poduzetnost.

Projekt će stvoriti uvjete u kojima će se moći doprinjeti strateškom i akcijskom planu institucije, kao i u stvaranju obrazovne politike, te omogućiti mobilnosti djelatnika i razmjenu iskustava i ideja.

Ciljevi projekta:

  • razvijanje kompetencija odgojitelja kroz razmjenu materijala i metoda vezanih za svako od planiranih područja
  • razvijanje vještina učenja kod djece korištenjem iskustvenog učenja i projektnog rada, kroz planirane uzbudljive i izazovne aktivnosti zasnovane na materijalima prikupljenim tijekom projekta
  • razvijanje jezičnih kompetencija i upoznavanje stranih kultura
  • razvijanje sposobnosti korištenja medijske tehnologije korištenjem informatičke i komunikacijske tehnologije
  • razmjena iskustava i upoznavanje različitih kultura

Trajanje projekta i partneri:

Datum početka projekta: 01.09.2018.
Trajanje projekta: 22 mjeseca
Datum završetka projekta: 30.06.2020.

Partneri:

Hrvatska:
DV CVIT MEDITERANA
“Rusulica”
www.cvit-mediterana.hr

Litva:
Rokiskio lopselis-darzelis
“Varpelis”
www.rokvarpelis.com

Turska:
“Fikret Haluk” Saracoglu
Ilkokulu
www.fikrethaluksaracogluilkokulu.meb.k12.tr

Latvija:
Ludzas pilsetas 4.prim skolas
izglitibas iestade “Pasacina”
www.ludza.lv/primsskolasizglitiba

Sadržaj ove web stranice isključivo je odgovornost ustanove Grad Split, Dječji vrtić Cvit Mediterana

 

 

Vijesti

Dječji vrtić ‘Cvit Mediterana’ bio domaćin susretu skupine stručnjaka za predškolski odgoj i obrazovanje iz Litve, Latvije i Turske

N.M. | 06. 01. 2019. | 20:01h | Dalmatinski Portal
 

Cilj projekta je bolje upoznati dječje poimanje svijeta i razvijati vještine iskustvenog učenja, timskog rada, kreativnost i rješavanje problema
Dječji vrtić ‘Cvit Mediterana’ u prosincu 2018. bio je domaćin susretu skupine stručnjaka za predškolski odgoj i obrazovanje iz Litve, Latvije i Turske. Skupina u kojoj se provodi integrirani program ranog učenja engleskog jezika u sklopu objekta ‘Rusulica’ od početka ove pedagoške godine sudjeluje u međunarodnom projektu u sklopu Erasmus+ programa Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport. Riječ je o programu KA 229, što znači da se odnosi na razmjenu iskustava kvalitetne prakse i partnerstva među ustanovama koje se bave odgojem i obrazovanjem.

Naziv projekta je ‘STEAM i iskustveno učenje utemeljeno na projektom radu’, a cilj mu je bolje upoznati dječje poimanje svijeta i razvijati vještine iskustvenog učenja, timskog rada, kreativnost i rješavanje problema.

U svijetu koji se ubrzano mijenja nove generacije trebaju nove pristupe učenju. U trenutnom sustavu mnogo toga se zasniva na rezultatima i postignućima, dok iskustveno učenje djeci omogućuje empirijska iskustva.

Kako djeci omogućiti cjelovito učenje kroz iskustvo? U raznim državama postoje različiti pristupi, cilj ovog projekta je upoznati sustave, usporediti iskustva i praksu. Aktivnosti u projektu podijeljene su na četiri područja – poduzetništvo, digitalnu pismenost, okoliš i zdrav život.

Ova podjela omogućuje davanje smjernica u stvaranju poticajnog vanjskog i unutarnjeg okruženja djeci, kako bi se omogućilo iskustveno učenje bazirano na projektnom radu, potakla dječja radoznalost, kreativnost i poduzetnost.

Projekt će stvoriti uvjete u kojima će se moći doprinijeti strateškom i akcijskom planu institucije, kao i u stvaranju obrazovne politike, te omogućiti mobilnosti djelatnika i razmjenu iskustava ideja.

Kroz rad na projektu planirano je razvijanje kompetencija odgojitelja kroz razmjenu materijala i metoda vezanih za svako od planiranih područja, razvijanje vještina učenja kod djece korištenjem iskustvenog učenja i projektnog rada kroz planirane uzbudljive i izazovne aktivnosti zasnovane na materijalima prikupljenim tijekom projekta, ali i razvijanje jezičnih kompetencija i upoznavanje stranih kultura i razmjena iskustava iz prakse, razvijanje sposobnosti korištenja medijske tehnologije korištenjem informatičke i komunikacijske tehnologije .

Ustanove koje sudjeluju u projektu su dječji vrtići Lopselis-darzelis ‘Varpelis’ iz grada Rokiškis u Litvi, Ludzas pilsetas 4. prim skolas izglitibas iestade ‘Pasacina’ iz grada Ludza u Litvi, te osnovna škola ‘Fikret Haluk’ Saracoglu Ilkokulu iz Antalije u Turskoj. Svaka od ovih ustanova bit će domaćin po jednom tijekom 22 mjeseca trajanja ovog projekta.

– Dobrobiti sudjelovanja u projektu ove vrste su višestruke za sve sudionike, kako odrasle, tako i djecu, a idu od stvaranja mogućnosti za usavršavanje jezičnih kompetencija, aktivnog sudjelovanja u konstruiranju znanja, pa do osiguravanja materijalnih uvjeta za istraživanje i iskustveno učenje. Mogućnosti koje proizlaze iz uključivanja u projekte programa Erasmus+ i financijske potpore Europske unije su brojne i ogromne, a državna Agencija za mobilnost, koja koordinira ovaj i slične projekte je dobro organizirana i velika podrška u početnim koracima – potvrđuju odgojiteljice Sandra Jovišić i Slađana Curić-Petričević, koje zajedno s mališanima iz svoje skupine već pripremaju iduću fazu projekta, koju će s kolegama analizirati na sljedećem susretu u Latviji krajem svibnja 2019.