EU aktivnosti odgojitelji – 27.04.-01.05.2020.
Dragi roditelji,
u nastavku Vam dostavljamo materijale za period od 27.04.2020. do 01.05.2020. godine koje su pripremile odgojiteljice angažirane na EU projektu naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’ (UP.02.2.2.08.0016) u sklopu svojih programa – produljeni program, smjenski program i inkluzija uz napomenu da su ovo samo prijedlozi što u ovoj izvanrednoj situaciji pandemije Covid-19 možete svakodnevno raditi s djecom u svojim domovima i pri tom se dobro zabaviti.
Zapamtite, nemojte djecu prisiljavati da sudjeluju ako to ne žele, a ako žele, to treba biti u opuštenoj i veseloj atmosferi jer djeca uče kroz igru i zabavu. Nikako nemojte aktivnosti raditi umjesto djece, već im budite potpora i pomoć.
Također, molimo Vas da sačuvate dječje uratke, jer nam je želja da nakon povratka u naše vrtićke objekte organiziramo zajedničku izložbu. Radove možete fotografirati i poslati na našu e-mail adresu euprojekti.dvcm@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
- PRIČAMO BAJKU ‘JANKO I ČAROBNI GRAH’ (Joseph Jacobs)
Inačica bajke ‘Janko i čarobni grah’ (Joseph Jacobs), prepričana od strane Marijane Nole, a u izvedbi odgojiteljice Ivane Jurač.
Današnja preporuka je tradicionalna engleska bajka o dječaku Janku koji se preko ogromne stabljike graha popne na gornji svijet gdje uz niz prepreka pronađe bogatstvo i sreću.
Bajku možete pročitati na poveznici: https://klinfo.rtl.hr/dogadjanja/janko-i-carobni-grah/
A zatim i poslušati na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=w7bifpSSVLk
Neke od dobrobiti koje čitana riječ nosi su: smanjenje stresa, širenje i stvaranje znanja, bogaćenje i formiranje rječnika, poticanje pamćenja te pažnje i koncentracije.
Aktivnost 1: ISTRAŽIVAČKA AKTIVNOST – ‘ŠTO JE BILJKAMA POTREBNO?’
Nakon što ste poslušali priču istražimo što je sve biljkama potrebno za rast. Istraživanjem omogućujemo djetetu aktivno učenje, snalaženje u novim situacijama, razvoj razumijevanja i kritičkog promišljanja.
Za aktivnost su vam potrebne:
- tri staklenke
- vata
- par zrna graha (slanutka ili leće ovisno što vam je dostupno)
Detaljne upute možete pogledati na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=U3EBi-kv7nk
Promatrajte biljke, zapažajte…i pokušajte odgovoriti na pitanja.
- ‘Što se dogodilo sa grahom?’
- ‘Koliko je vremena bilo potrebno?’
- ‘Što je biljkama sve potrebno za rast?’
Zapišite ili nacrtajte sve što ste primijetili. S nestrpljenjem očekujemo vaše radove!
Aktivnost 2: DRUŠTVENA IGRA SA ELEMENTIMA MATEMATIKE – ‘SUDAR ČAROBNOG GRAHA’
Društvene igre povezuju ljude, stvaraju odlične uspomene te su odličan alat za učenje. Razvijaju koncentraciju i pomažu u boljem shvaćanju postojanja pravila. Stvaraju osjećaj sreće te su izvrstan način da i povučenija djeca dođu do izražaja.
Aktivnost 3: LIKOVNA AKTIVNOST – ‘JANKO I DIVOVSKA STABLJIKA GRAHA’
Dok ste slušali priču sigurno ste zamišljali dječaka Janka i divovsku stabljiku graha. Voljeli bi znati kako ste ga zamislili?
Potrebni materijali:
- kolaž papir
- škare
- ljepilo
- kartonski tuljci preostali od papirnatih ručnika
Ovisno o Vašim željama i raspoloživim materijalima možete koristiti i druge materijale poput: plastelina, flomastera, tempera, voštanih boja…
Pokazat ćemo Vam kako smo mi zamislili Janka i stabljiku čarobnog graha na sljedećoj poveznici:
https://www.youtube.com/watch?v=-KMQKDb01rU
Učenje rezanja škarama važno je za razvoj fine motorike šake. Tako djeca jačaju ruke, vježbaju preciznost i koordinaciju oko-ruka.
Aktivnost 4: IGRA – ‘PALETA BOJA’
Pokrenite se ovom zabavnom igrom kojom potičemo memoriju, koordinaciju, kreativno mišljenje, osjećaj uspjeha te otklanjamo zbunjenost uz nezaobilaznu zabavu i zadovoljstvo.
Potrebni materijali:
- bijeli papir većih dimenzija ili spojena dva manja
- kolaž papiri
- ljepilo
Pravila igre: Potrebna su dva igrača. Igrači naizmjenice zadaju uzorak zadatka i ponavljaju ga.
Primjer igre pogledajte na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=bT4-ABlMybY&t=32s
Aktivnost 5: IGRA KONSTRUKCIJE – ‘DIVOV DVORAC’
Poslušali smo priču o dječaku Janku koji je preko divovskog stabla graha došao do dvorca diva. Voljeli bi znati kako ste zamislili taj dvorac?
Za ovu aktivnost potrebno je:
- plastelin
- čačkalice
- mašta.
Uz zadovoljstvo koje sam plastelin djeci pruža u mogućnostima oblikovanja, izradi konstrukcija iz mašte, vježbi fine motorike šake ovom aktivnosti izravno u djece potičemo učenje na mnogo razina. Stvaranje spoznaje o slaganju sastojaka, učenje brojeva, omjera i vrijednosti, uvod u znanost, razvoj osjetila.
Upute za izradu možete pogledati na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=7zCLU-DQy-M
Oblikujte malene kuglice plastelina i uz pomoć čačkalica spojite dvorac diva Ogara Strašnog te podijelite s nama Vaše radove.
Za one koji žele više: Iako smo Vam već predlagali izradu domaćeg plastelina, aktivnost ‘Divov dvorac’ je izvrsna prilika da to realizirate koristeći jednostavne sastojke i uputstva za izradu.
Potrebni sastojci:
- brašno
- voda
- sol
- limunska kiselina
- ulje
- jestive boje za hranu (boje za hranu možete također izraditi sami)
Upute za izradu plastelina: https://www.youtube.com/watch?v=ecUsuC2fM6k&t=11s
Dodatno – upute za izradu prirodnih boja za hranu: https://www.youtube.com/watch?v=7Xp8bAm-JMk
- KAZALIŠTE SJENA ‘PROLJETNO BUĐENJE’ (Jadranka Čunčić-Bandov)
Aktivnost 1: Pogledajte scenski igrokaz u izvedbi odgojiteljice Eme Vulić na sljedećoj poveznici:
https://www.youtube.com/watch?v=bzr8_mXPCfI
PROLJETNO BUĐENJE
PTIČICA:
Probudi se medo! Prekini san.
Danas je prvi proljetni dan!
MEDO:
Baš danas je proljeće moralo doći.
Još mi se spava,
sklapaju oči.
PTIČICA:
Hajde, napusti zimske snove.
Livada puna cvijeća te zove.
MEDO:
Baš me je briga za cvijeće neko
još mi se spava, već sam ti reko.
PTIČICA:
Poslušaj medo!
Šta se to čuje?
Okolo cvijeća pčelice zuje.
MEDO:
Pčelice zuje!
Bit će slasnog meda.
Moram ustat brzo,
makar mi se ne da.
(Jadranka Čunčić-Bandov)
Aktivnost 2: DODATNA AKTIVNOST – IZRADA VLASTITOG KAZALIŠTA SJENA
S jednostavnim materijalima omogućite djeci izvođenje vlastitih predstava. Ova aktivnost je izuzetno korisna za djecu jer kombinira glazbu, književnost, likovnu aktivnost i izradu.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- kartonska kutija
- lutke izrezane iz papira u boji
- bijeli papir za pečenje (pergament papir)
- ljepilo
- škare
- svjetiljka
Postupak izrade:
Svako kazalište sjena počinje s ekranom. Možete to učiniti na različite načine. Prvi (i najjednostavniji) način je učiniti zaslon izvan okvira.
- Potrebno je izrezati visoke zidove kutije i pažljivo odrezati dno. Tako će osnova za zaslon ispasti
- Baza mora biti zalijepljena papirom u boji
- Iz pergamentnog papira treba izrezati pravokutnik koji odgovara veličini. Treba ga zalijepiti s unutarnje strane postolja, zatvarajući dno
*Preuzeto s: https://hr.puntomarinero.com/how-to-make-a-shadow/
Pogledajte kako smo izradili naše kazalište sjena.
- PRIČA ‘DOBRO DRVO’ (Shel Silverstein)
Aktivnost 1: Na sljedećoj poveznici poslušajte priču o dječaku i stablu autora i ilustratora Shela Silversteina, u izvedbi odgajateljice Mie Gasner: https://www.youtube.com/watch?v=0IMv2Zdr9G0
DOBRO DRVO
Bilo jednom jedno stablo i voljelo malog dječaka. Svakog bi dana dječak dolazio i skupljao lišće, spleo ga u krunu i igrao se kralja šume. Penjao se uz deblo, ljuljao na granama i jeo jabuke. Igrali bi se skrivača. A kad bi se umorio zaspao bi u njegovu hladu. Volio je dječak stablo, jako ga je volio. I stablo je bilo sretno. Prolazile su godine. Dječak je odrastao. Stablo je često bilo samo. Jednog dana dođe dječak stablu, a ono mu reče:
– Dođi dječače, dođi i popni se uz moje deblo i poljuljaj se na mojim granama, najedi se jabuka, igraj se u mom hladu i budi sretan.
– Prevelik sam da se penjem i igram – odgovori mu dječak. Želim svašta kupovati i zabavljati se. Želim imati mnogo novca. Možeš li mi ga ti dati?
– Žao mi je – odvrati stablo – ja novaca nemam. Imam samo lišća i jabuka. Uzmi moje jabuke dječače i prodaj ih u gradu. Tako ćeš zaraditi novac i biti sretan.
Dječak se popne na stablo, nabere jabuka i odnese ih. Stablo je bilo sretno. Ali dječak dugo nije dolazio… i stablo je bilo tužno. A onda se jednog dana dječak vrati. Stablo zadrhti od radosti i progovori:
– Dođi dječače, popni se uz moje deblo, poljuljaj se na mojim granama i budi sretan.
– Previše sam zaposlen da se verem po stablima – reče dječak. Želim kuću, da me čuva od hladnoće. Želim se oženiti i imati djecu, i zato mi treba kuća. Možeš li mi je ti dati?
– Nemam ja kuće – odgovori mu stablo. Moja je kuća šuma, ali možeš odrezati moje grane i sagraditi kuću. Tada ćeš biti sretan.
I dječak odreže stablu grane te ih odnese da bi sagradio sebi kuću. I stablo je bilo sretno. Ali dječak dugo, dugo nije dolazio. A kad se vratio stablo je od silne radosti jedva progovorilo.
– Dođi dječače – prošaptalo je. Dođi i poigraj se.
– Previše sam star i tužan za igru – odgovori dječak. Želim lađu koja će me odnijeti daleko odavde. Možeš li mi je dati?
– Odsijeci moje deblo i sagradi lađu – reče mu stablo. Moći ćeš otploviti daleko… i bit ćeš sretan.
I dječak posiječe deblo. Sagradi lađu i otplovi. I stablo je bilo sretno, ali ne istinski sretno. Nakon mnogo vremena dječak se ponovo vrati.
– Oprosti mi dječače – progovori stablo – više ti nemam što darovati. Jabuka više nemam.
– Zubi su mi postali preslabi za jabuke – odgovori dječak.
– Grana više nemam – nastavi drvo – ne možeš se više na njima ljuljati.
– Prestar sam da se ljuljam na granama – reče dječak.
– Debla više nemam – opet će stablo. Ne možeš se penjati.
– Preumoran sam za penjanje – odgovori dječak.
– Žao mi je – uzdahne stablo. Volio bih da ti mogu nešto dati… ali ničega nemam. Sad sam samo stari panj. Žao mi je…
– Više mi ne treba mnogo, samo mirno mjesto da sjednem i odmorim se. Vrlo sam umoran.
– Pa – progovori stablo protežući se uvis što je više moglo – Znaš, za sjedenje i odmor i stari će panj biti dobar. Dođi, dječače, sjedni. Sjedni i odmori se.
Dječak tako učini. I stablo je bilo sretno.
(Shel Silverstein)
*Preuzeto s: http://www.pjesmicezadjecu.com/bajke-i-price-za-djecu/drvo-ima-srce-sheil-silverstein.html#ixzz6KkqLlxqk
Aktivnost 2: MATEMATIČKA IGRA – STABLO JABUKE
Izradimo stablo jabuke ili nekog drugog omiljenog voća. Pridružite matematičke zadatke i igra može početi.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- papir
- flomasteri ili bojice
- škarice
- ljepilo
Pogledajte kako smo napravili svoju igru: https://www.youtube.com/watch?v=cMtSv5PY_9k
Aktivnost 3: SPOZNAJNA AKTIVNOST – DIJELOVI CVIJETA
Proljeće je, vidimo kako sve cvijeta, pa tako i stabla. Koji su dijelovi cvijeta? Saznajmo u sljedećoj aktivnosti…
Za ovu aktivnost potrebno je:
- papir
- škare
- ljepilo
- boje
- role od papira, uža rola ili štap
Više detalja o ovoj aktivnosti pogledajte na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=risxIAvzbjA&t=2s
Aktivnost 4: LIKOVNA AKTIVNOST – IZRADA CVIJETA
Za ovu aktivnost Vam je potrebno:
- zelena i žuta boja
- kartonska ambalaža za jaja
- škare
- drveni štapići
- bijeli papir
- ljepilo
Postupak izrade:
- izrežemo papir po dužini, ‘nareckamo ga’, zatim ga zarolamo u formu tučka
- izrežemo ‘kapicu od jaja’ u formu cvjeta i latica
- izrežemo papir u obliku lista
- obojimo štapić u zeleno, kapicu u žuto i list u zeleno, ostavimo da se osuši, a kad se osušilo spojimo i zalijepimo u formu cvijeta
Aktivnost 5: MATEMATIČKA IGRA – NIZANJE PETELJKI
Saznali smo koji su dijelovi cvijeta, izradili ga, a sada slijedi zabavna igra nizanja peteljki uz koju vježbate brojanje.
Potreban materijal:
- papir
- škare
- ljepilo/selotejp
- flomaster/vodene boje
- slamke
Upute za ovu igru pogledajte na sljedećoj poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=BGbqb4pFA8k
- EKOLOGIJA – ČUVAJMO ZEMLJU
Aktivnost 1: DRUŠTVENA IGRA ‘ČUVAJMO ZEMLJU’
Dok smo u iščekivanju povratka u naš vrtić i različitim aktivnostima na otvorenome u prirodi, ovom igrom zabavimo se u kući ili tijekom šetnji naravno vodeći računa o higijeni i sigurnosti.
Igra je primjerena za djecu svih uzrasta jer igrajući je, djeca stječu svijest o okolišu i kako ga mogu učiniti ljepšim i boljim. Kroz ovu igru potičemo kreativnost i stvaralački potencijal, no isto tako djeca mogu procijeniti moguće posljedice koje njihovo djelovanje u prirodi može imati.
Potrebno:
Za ovu aktivnost potreban je samo papir na kojem možete nacrtati ili zapisati različite zadatke/pitanja poput predloženih u nastavku i potraga može početi.
- Pronađi bocu koja se može reciklirati
- Pronađi prekidač koji se može ugasiti
- Pronađi nešto što raste
- Pronađi simbol za recikliranje
- Pronađi nešto što zagađuje okoliš
- Pronađi životinju
- Objasni kako se može pomoći planeti Zemlji
- Pronađi neki predmet koji se može prenamijeniti
- Pronađi tri predmeta koji se mogu baciti
Aktivnost 2: ISTRAŽIVAČKA AKTIVNOST – PROMATRANJE POVRĆA U VODI
Možemo li uzgojiti povrće iz ostataka povrća? Idemo saznati…
Za ovu aktivnost potrebno je:
- staklenke
- ostaci povrća
Na sljedećoj poveznici pogledajte naš prijedlog aktivnosti: https://www.youtube.com/watch?v=w3YMURzpvUk
Promatrajte i bilježite što se događa. Prenesite nam svoje zabilješke i/ili crteže onog što ste zapazili da se dogodilo s povrćem.
Aktivnost 3: OPUŠTAJUĆA VJEŽBA ‘HVALA PRIRODI’
Započnimo dan opuštanjem uz navedenu vježbu koja je korisna u stanjima uznemirenosti praćenih neugodnim osjećajima kao što su strah, ljutnja, tuga tijekom stresnih situacija.
Poboljšava pažnju, koncentraciju, pamćenje, regulaciju osjećaja i ponašanja, odnose s drugima, samoprihvaćanje, samopouzdanje te kvalitetu života u djece.
*Preuzeto s: https://www.poliklinika-djeca.hr/wp-content/uploads/2020/03/2020-Mindfulness-kratke-vje%C5%BEbe.pdf
Aktivnost 4: LIKOVNA AKTIVNOST – ZAHVALNOST PRIRODI
Sve na čemu ste zahvalni prirodi pretvorite u crtež. Koristite materijale koje imate kod kuće i podijelite Vaše radove s nama.
- GLAZBENA AKTIVNOST
Aktivnost 1: IGRA TIŠINE
Glazbeni sluh je osnova svih glazbenih aktivnosti te ga je potrebno poticati i razvijati različitim igrama i vježbama. Kroz ovu aktivnost uvedite dijete u mir i svijet mašte te pobudite pozornost za praćenje scenske igre koja slijedi:
Pravila igre:
Igra se sastoji u tome da se djeca potpuno umire i u tišini osluškuju zvukove na koje inače ne obraćaju pažnju. U zatvorenoj prostoriji u potpunoj tišini djeca osluškuju zvukove različitih instrumenata koji dopiru iz susjednih prostorija, govor roditelja koji čekaju ispred prostorije, korake u hodniku, škripu i buku drugih izvora zvukova (na primjer automobili), cvrkut ptica s drveta koje raste ispred prozora…
Kad prekinemo tišinu, razgovaramo s djecom kakve smo zvukove čuli, učimo razlikovati ugodne od neugodnih zvukova, upućujemo djecu da sve što su čuli prikažu i bojama.
Djecu treba uputiti da u prirodi slušaju šum lišća, žubor potoka, pjev ptica…
Oponašanjem zvukova iz prirode, djeca postepeno razvijaju opseg glasa.
*Preuzeto s Lukin portal za djecu i obitelj: http://www.pjesmicezadjecu.com/mamin-kutak/predskolci-i-glazba.html#ixzz6Kl9TuSFt
Aktivnost 2: PJESMA ‘BUMBARI I PČELE’
Na sljedećem linku poslušajte pjesmu nekoliko puta i zapjevajte. Osmislite svoje pokrete koji prate radnju pjesme i zabavite se: https://www.youtube.com/watch?v=eGv62XSWehA
BUMBARI I PČELE
Bumbari se sastali i na pčele napali:
“Kakav je to red, da ne date med?”
Pčele rekle: „Radite, pa se onda sladite.“
“Nije to za nas!” – rekoše u glas.
” E kad nije, gladnice,” – rekle pčele radnice,
“slobodan vam put, med ne damo žut!“
*Preuzeto s: https://bebimil.hr/zabavni-kutak/pjesmice/bumbari-i-pcelice-179/
- TJELESNA AKTIVNOST
Aktivnost 1: IGRA ‘BROJEM DO ZADATKA’
Potrebno: kockica
Pravila igre: Igrači naizmjenice bacaju kockicu i izvode vježbu pridruženu broju.
*Preuzeto s: https://www.pinterest.com/
Aktivnost 2: DODATNI ZADATAK – pokušajte osmisliti vlastita pravila igre i dodajte još jednu kockicu u igru.
Aktivnost 3: TJELESNA AKTIVNOST – JOGA ZA DJECU
Potreba za kretanjem je važna sastavnica razvoja djeteta, stoga prema Vašim željama odaberite video vježbe ili ilustracija. Vježbanjem jačamo tijelo, gradimo fleksibilnost, potičemo kreativnost i koncentraciju te učimo dijete kako se opustiti i smanjiti svakodnevni stres.
Poveznica na video vježbe: https://www.youtube.com/watch?v=hNeK6U_jmNs
Više vježbi možete naći u dokumentu za download.
Download
www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr