EU aktivnosti pedagog – 13.04.-17.04.2020.
Dragi roditelji,
u nastavku Vam dostavljamo materijale/aktivnosti za period od 13.04.2020. do 17.04.2020. godine koje je pripremila pedagoginja angažirana na EU projektu naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’ (UP.02.2.2.08.0016) u sklopu organizacije produljenog/smjenskog programa u ustanovi Grad Split, DV Cvit Mediterana.
Predlažemo Vam jednostavne igre koje mogu razveseliti djecu i opuštajuće djelovati na sve Vas. Sve igre možete prilagoditi vlastitim i djetetovim potrebama, prema broju, dobi i interesu obiteljskih članova – možete olakšati ali i otežati aktivnosti dodatnim pravilima ili zadacima, možete mijenjati pravila, uključiti simbolične nagrade i sl.
- IZRADA PLAKATA
Cilj ove igre je osvijestiti naše jake strane, osnažiti jedni druge, dati na važnosti dobrim djelima i lijepim sitnicama. Ovo je igra koja razvija maštu i koja otkriva sve ono što je veliko i važno u djetetovom svijetu. Možete se i našaliti kroz ovu igru tako što ćete neke slabe strane možda prikazati simpatičnima i pobjedivima.
Aktivnost: Napravite zajednički plakat i napišite imena svih članova obitelji jedno ispod drugog. Pred kraj svakog dana promislite zajedno što vam se najviše svidjelo kod svakog člana obitelji tog dana – nadopišite svaki dan jednu novu stvar u nizu (zajednička igra, smijeh, podrška, marljivost, pomoć…). Na kraju tjedna podijelite si međusobno medalje za najljepše trenutke prema osobinama ukućana, a koje su Vam svima uljepšale tjedan (možete ih zajedno izrađivati s materijalima koje imate – boje, karton, papir, kolaž…).
- IGRA OPONAŠANJA
Igra je dobra za razvoj dječje percepcije, vizualne i slušne memorije i dječje pažnje. Također je korisna i za uvježbavanje strpljenja i samokontrole (čekanje svog reda, prihvaćanje neuspjeha). Igru pokušajte usmjeriti prema pozitivnim radnjama i aktivnostima.
Aktivnost: Vječna pantomima ili igra oponašanja: možete pogađati što god želite – životinje, zanimanja, ili čak osobe. Jedan član obitelji oponaša neku osobu koju svi poznajete, dok ostali pogađaju o kome se radi. Možete i ne morate koristiti govor i zvukove. Onaj tko pogodi sljedeći je na redu oponašanja.
- IGRA POGAĐANJA
Ova igra može jačati vizualnu memoriju, vježbati rad prstića, a odlična je i za uvježbavanje abecede, brojki, simbola. Možete je koristiti i za učenje geometrijskih likova.
Aktivnost: Članovi obitelji sjede na podu u nizu, kao u vlakiću. Zadnji član prstom ‘crta’ sljedećem članu po leđima dok ne pogodi jednostavan crtež. Kada pogodi, on crta sljedećem članu, ispred sebe. Tek kada vlakovođa (prvi član u nizu) pogodi, vlak se pokrene i vozi par koraka po kući. Odredite sami temu ‘crteža’ i cilj u prostoru, odnosno predmet do kojeg zajedno trebate doputovati.
- IGRA DETEKTIVA
Ovo je igra koja potiče rad na sposobnosti slijeđenja i razumijevanje uputa, vježba orijentacije u prostoru, za razumijevanje prostornih odnosa, ali naravno – i vježba povjerenja!
Aktivnost: Jedan član obitelji je detektiv, drugi je pomagač. Detektiv ima povez preko očiju i treba pronaći predmet koji na određeno mjesto postavlja treći član obitelji. Pomagač usmjerava detektiva uputama dok detektiv ne pronađe traženi predmet. Detektiv ne smije znati što traži. Kada je došao do traženog predmeta, treba pogoditi što je to prije nego skine povez. Možete igru začiniti i štopati vrijeme pronalaska i otkrivanja predmeta te organizirati kućna natjecanja.
- GLAZBENA IGRA
Glazbeni kipovi su odlična aktivnost opuštanja i odmak od svakodnevnih ritualnih radnji, ekrana, ali i nepoželjnih ponašanja! Ova motorička igra zahtijeva usredotočenost i koncentraciju, a s druge strane može poslužiti kao pauza od zahtjevnijih radnji. Glazbu i pokret možete koristiti svakodnevno.
Aktivnost: Ovo je djeci poznata igra. Član obitelji poviče ‘KIPOVI’ i svi se svi moraju postaviti u položaj kipa u trenutku u kojem su zatečeni. Zatim član pusti glazbu tokom koje kipovi slobodno plešu, a kada je zaustavi, kipovi se ponovno moraju zamrznuti. Tko se u tom trenu pomakne, ispada i čeka sljedeći krug igre.
- IGRA POGAĐANJA
Igra može poslužiti upoznavanju novih pojmova, vježbi usmenog izražavanja – opisivanja, postavljanja pitanja), potiče dječju pažnju, interes za nove pojave te razvija dječju maštu i kreativno razmišljanje.
Aktivnost: S djetetom nacrtajte što više kartica raznovrsnih predmeta, pojava, biljki, životinja, građevina, zanimanja… Osluhnite djetetov interes. Može vam to biti prvi izazov –izraditi svoje igraće kartice od papira. Kada ste napravili niz kartica, sjednite u krug i neka svatko izvuče po jednu karticu bez da je pogleda i zalijepi na svoje čelo tako da je vide samo ostali obiteljski članovi. Član s nalijepljenom karticom na čelu ostalima postavlja pitanja preko kojih pokušava saznati što se nalazi na njegovoj kartici – je li on živa ili neživa pojava, je li zna govoriti, je li ima rep…itd. Sve dok odgovor od ostalih članova bude ‘da’, osoba postavlja dalje pitanja. Ako je odgovor ‘ne’, red je na sljedećeg člana u krugu da postavlja pitanja. Pobjednik je onaj koji prvi otkrije tko ili što je on!
- IGRA PREPOZNAVANJA EMOCIJA
Djeca na ovaj način ‘uče’ kako iskazati što osjećaju, prepoznati i razumjeti emocije drugoga. Osim što ova vježba potiče razvoj empatije i tolerancije, ona nam omogućava da svakodnevno s odmakom sagledamo neke situacije i postupke koje možda uzimamo zdravo za gotovo. Potiče otvorenu komunikaciju i kod djece razvija sposobnost verbalnog i kreativnog izražavanja misli i osjećaja.
Aktivnost 1: Postavite na odabrano mjesto pet kutija za pojedinu emociju: strah, tuga, sreća, ljutnja i ljubav. Igrajte se tako da prepoznajete i imenujete naglas jedni kod drugih snažne emocije tijekom dana. Ako pogodite, član čija je emocija točno imenovana dužan crtežom prikazati lice vlastite emocije te ubaciti crtež u pripadajuću kutiju. Na kraju tjedna promatrajte koja kutija ima najviše crteža i čijih, u kojim situacijama su oni nastali te promatrajte kako se vi i vaša djeca nosite s vlastitim emocijama, ali i emocijama drugih.
Aktivnost 2: Možete se dodatno pozabaviti materijalizacijom emocija te umjesto crteža koje ubacujete koristiti neke simbolične predmete (omot čokolade, igračka, fotografija, čestitka…) te pozabaviti zajedničkim kreativnim rješavanjem problema koji uzrokuju neugodne emocije.
Download

www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr