

CILJ projekta je bolje upoznati dječje poimanje svijeta i razvijati vještine iskustvenog učenja, timskog rada, kreativnost i rješavanje problema.
STEAM stoji za Znanost – Tehnologiju – Konstruiranje – Umjetnost i jezik – Matematiku.
U svijetu koji se ubrzano mijenja nove generacije trebaju nove pristupe učenju. U trenutnom sustavu mnogo toga se zasniva na rezultatima i postignućima, dok iskustveno učenje djeci omogućuje empirijska iskustva.
Kako djeci omogućiti cjelovito učenje kroz iskustvo?
U raznim državama postoje različiti pristupi. Cilj ovog projekta je upozanti sustave, usporediti iskustva i praksu.
Aktivnosti u projektu podijeljene su na četiri područja — poduzetništvo, digitalnu pismenost, okoliš i zdrav život.
Ova podjela omogućuje davanje smjernica u stvaranju poticajnog vanjskog i unutarnjeg okruženja djeci, kako bi se omogućilo iskustveno učenje bazirano na projektnom radu, potakla dječja radoznalost, kreativnost i poduzetnost.
Projekt će stvoriti uvjete u kojima će se moći doprinjeti strateškom i akcijskom planu institucije, kao i u stvaranju obrazovne politike, te omogućiti mobilnosti djelatnika i razmjenu iskustava i ideja.
Ciljevi projekta:
- razvijanje kompetencija odgojitelja kroz razmjenu materijala i metoda vezanih za svako od planiranih područja
- razvijanje vještina učenja kod djece korištenjem iskustvenog učenja i projektnog rada, kroz planirane uzbudljive i izazovne aktivnosti zasnovane na materijalima prikupljenim tijekom projekta
- razvijanje jezičnih kompetencija i upoznavanje stranih kultura
- razvijanje sposobnosti korištenja medijske tehnologije korištenjem informatičke i komunikacijske tehnologije
- razmjena iskustava i upoznavanje različitih kultura
Trajanje projekta i partneri:
Datum početka projekta: 01.09.2018.
Trajanje projekta: 22 mjeseca
Datum završetka projekta: 30.06.2020.
Partneri:
Hrvatska:
DV CVIT MEDITERANA
“Rusulica”
www.cvit-mediterana.hr
Litva:
Rokiskio lopselis-darzelis
“Varpelis”
www.rokvarpelis.com
Turska:
“Fikret Haluk” Saracoglu
Ilkokulu
www.fikrethaluksaracogluilkokulu.meb.k12.tr
Latvija:
Ludzas pilsetas 4.prim skolas
izglitibas iestade “Pasacina”
www.ludza.lv/primsskolasizglitiba
Sadržaj ove web stranice isključivo je odgovornost ustanove Grad Split, Dječji vrtić Cvit Mediterana
Dječji vrtić ‘Cvit Mediterana’ bio domaćin susretu skupine stručnjaka za predškolski odgoj i obrazovanje iz Litve, Latvije i Turske
N.M. | 06. 01. 2019. | 20:01h | Dalmatinski Portal
Cilj projekta je bolje upoznati dječje poimanje svijeta i razvijati vještine iskustvenog učenja, timskog rada, kreativnost i rješavanje problema
Dječji vrtić ‘Cvit Mediterana’ u prosincu 2018. bio je domaćin susretu skupine stručnjaka za predškolski odgoj i obrazovanje iz Litve, Latvije i Turske. Skupina u kojoj se provodi integrirani program ranog učenja engleskog jezika u sklopu objekta ‘Rusulica’ od početka ove pedagoške godine sudjeluje u međunarodnom projektu u sklopu Erasmus+ programa Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport. Riječ je o programu KA 229, što znači da se odnosi na razmjenu iskustava kvalitetne prakse i partnerstva među ustanovama koje se bave odgojem i obrazovanjem.
Naziv projekta je ‘STEAM i iskustveno učenje utemeljeno na projektom radu’, a cilj mu je bolje upoznati dječje poimanje svijeta i razvijati vještine iskustvenog učenja, timskog rada, kreativnost i rješavanje problema.
U svijetu koji se ubrzano mijenja nove generacije trebaju nove pristupe učenju. U trenutnom sustavu mnogo toga se zasniva na rezultatima i postignućima, dok iskustveno učenje djeci omogućuje empirijska iskustva.
Kako djeci omogućiti cjelovito učenje kroz iskustvo? U raznim državama postoje različiti pristupi, cilj ovog projekta je upoznati sustave, usporediti iskustva i praksu. Aktivnosti u projektu podijeljene su na četiri područja – poduzetništvo, digitalnu pismenost, okoliš i zdrav život.
Ova podjela omogućuje davanje smjernica u stvaranju poticajnog vanjskog i unutarnjeg okruženja djeci, kako bi se omogućilo iskustveno učenje bazirano na projektnom radu, potakla dječja radoznalost, kreativnost i poduzetnost.
Projekt će stvoriti uvjete u kojima će se moći doprinijeti strateškom i akcijskom planu institucije, kao i u stvaranju obrazovne politike, te omogućiti mobilnosti djelatnika i razmjenu iskustava ideja.
Kroz rad na projektu planirano je razvijanje kompetencija odgojitelja kroz razmjenu materijala i metoda vezanih za svako od planiranih područja, razvijanje vještina učenja kod djece korištenjem iskustvenog učenja i projektnog rada kroz planirane uzbudljive i izazovne aktivnosti zasnovane na materijalima prikupljenim tijekom projekta, ali i razvijanje jezičnih kompetencija i upoznavanje stranih kultura i razmjena iskustava iz prakse, razvijanje sposobnosti korištenja medijske tehnologije korištenjem informatičke i komunikacijske tehnologije .
Ustanove koje sudjeluju u projektu su dječji vrtići Lopselis-darzelis ‘Varpelis’ iz grada Rokiškis u Litvi, Ludzas pilsetas 4. prim skolas izglitibas iestade ‘Pasacina’ iz grada Ludza u Litvi, te osnovna škola ‘Fikret Haluk’ Saracoglu Ilkokulu iz Antalije u Turskoj. Svaka od ovih ustanova bit će domaćin po jednom tijekom 22 mjeseca trajanja ovog projekta.
– Dobrobiti sudjelovanja u projektu ove vrste su višestruke za sve sudionike, kako odrasle, tako i djecu, a idu od stvaranja mogućnosti za usavršavanje jezičnih kompetencija, aktivnog sudjelovanja u konstruiranju znanja, pa do osiguravanja materijalnih uvjeta za istraživanje i iskustveno učenje. Mogućnosti koje proizlaze iz uključivanja u projekte programa Erasmus+ i financijske potpore Europske unije su brojne i ogromne, a državna Agencija za mobilnost, koja koordinira ovaj i slične projekte je dobro organizirana i velika podrška u početnim koracima – potvrđuju odgojiteljice Sandra Jovišić i Slađana Curić-Petričević, koje zajedno s mališanima iz svoje skupine već pripremaju iduću fazu projekta, koju će s kolegama analizirati na sljedećem susretu u Latviji krajem svibnja 2019.