EU aktivnosti logoped – 30.03.-03.04.2020.
Dragi roditelji,
u nastavku Vam dostavljamo savjete za roditelje za period od 30.03.2020. do 03.04.2020. godine, a koje su pripremili logopedi vrtića Cvit Mediterana, prof. logoped-savjetnik i logopedinja-pripravnica angažirana na EU projektu naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’ (UP.02.2.2.08.0016)) u sklopu organizacije produljenog/smjenskog programa u ustanovi Grad Split, DV Cvit Mediterana, a u suradnji s glavnim pedagogom ustanove.
U danima kada ne znamo koliko će novonastala situacija trajati, želimo Vam uputiti nekoliko savjeta kako bi ovo vrijeme bez logopedskih vježbi u vrtiću bilo od koristi za Vas i Vaše dijete te je preporuka da ove savjete (vježbe) primjenjujete i u narednim tjednima.
Savjetujemo stoga:
- Osigurajte barem nekoliko puta tjedno prolistati terapijsku bilježnicu i zaustaviti se tamo gdje ima prostora za vježbu, gdje je potrebno još vježbati
- Pronađite vremena za dovršenje onih igara koje niste uspjeli dovršiti, crteža koje niste uspjeli nacrtati, priča koje niste uspjeli ispričati, pjesmica koje niste uspjeli naučiti. Potaknite svoga vježbača na dovršenje istoga!
- Za one vježbače koji vježbaju izgovor pojedinih glasova osobito su korisne igre koje se mogu uklopiti u vašu svakodnevnicu: šašave brojalice, neobični pozdravi, govorni memori i sl.
- Za one vježbače-predškolce koji vježbaju predčitačke igre, igre za za prepoznavanje prvoga (i zadnjega) glas u riječima, koji vježbaju glasovno stapanje (sintezu: Koju sam riječ izgovorio: k_u_ć_a?) i raščlambu (analizu: Od kojih se glasova sastoji riječ: MORE?), korisne su glasovne mape, glasovni memori (dovršite ih ukoliko ih još niste dovršili!); potičite igrajući se globalno čitanje: Primjerice, na zajedničkom panou stavite slike svih ukućana ispod slike veliki tiskanim slovima napišite njihova imena, na vratima prostorija napišite čemu služe (koristite velika tiskana slova!): KUHINJA, BANJ, SOBA IVAN, SOBA MARTA, BALKON, IZLAZ…pričajte svom budućem prvašiću o školi kao o nečemu što je zanimljivo i korisno. Pronađite iz svog školskog vremena nekoliko lijepih i zanimljivih primjera za to.
- Za one vježbače koji osnažuju svoju rečenicu (zbog slabosti rječnika, zbog poteškoća s oblicima riječi, ili jer su na početku jačanja rečenice…) ovo vrijeme je lijepa prilika za razgledavanje starih (maminih i tatinih) albuma, za pričanje priča (Kad sam ja bio/bila mala(i)…, za sortiranje igračaka, za ‘pisanje recepata i popis namirnica za današnji ručak’, za zajedničko gledanje nekog crtića, nekog dokumentarca o moru, planini, livadama…
- Za djecu koja trebaju nove nalaze, kako bi oni i njihovi roditelji ostvari određena socijalna prava, potruditi ćemo se u skladu s aktualnim naputcima, napisati iste; drugim riječima, ako se ovakvo stanje produži i na mjesece svibanj i lipanj, dogovoriti ćemo načine kako napisati rečene nalaze i o tome ćete biti obavješteni
- Za djecu školske obveznike prijenos informacija pojedinoj osnovnoj školi, tj. njihovoj stručnoj službi, realizirat će se u skladu s aktualnim mjerama zaštite od COVIDA-19, o čemu ćete također biti pravovremeno obaviješteni;
- Želimo vjerovati da su terapijski napori, koje smo zajedno činili, već polučile dio željenih rezultata i da ćemo ih moći vrednovati na kraju ovog razdoblja,
- Službeni e-mail kontakt za sve Vaše upite:
- Dragan Lisica, prof. logoped, savjetnik stručni suradnik: dragan.lisica54@gmail.com
- Lucija Kuvačić, mag. logoped., stručni suradnik-pripravnik: dvcm@gmail.com
Download

www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr