EU aktivnosti odgojitelji – 13.04.-17.04.2020.
Dragi roditelji,
u nastavku Vam dostavljamo materijale za period od 13.04.2020. do 17.04.2020. godine koje su pripremile odgojiteljice angažirane na EU projektu naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’ (UP.02.2.2.08.0016) u sklopu svojih programa – produljeni program, smjenski program i inkluzija uz napomenu da su ovo samo prijedlozi što u ovoj izvanrednoj situaciji pandemije Covid-19 možete svakodnevno raditi s djecom u svojim domovima i pri tom se dobro zabaviti.
Zapamtite, nemojte djecu prisiljavati da sudjeluju ako to ne žele, a ako žele, to treba biti u opuštenoj i veseloj atmosferi jer djeca uče kroz igru i zabavu. Nikako nemojte aktivnosti raditi umjesto djece, već im budite potpora i pomoć.
Također, molimo Vas da sačuvate dječje uratke, jer nam je želja da nakon povratka u naše vrtićke objekte organiziramo zajedničku izložbu. Radove možete fotografirati i poslati na našu e-mail adresu euprojekti.dvcm@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
SRETAN USKRS!
Uz našu čestitku, pripremili smo vam i jednu prikladnu igru koja će donijeti mnogo radosti Vašoj obitelji.
- AKTIVNOST S POKRETOM – USKRŠNJA POTRAGA
Naglasak ove aktivnosti stavlja je na gradnji odnosa između djeteta i roditelja. Dobrobit za dijete je razvoj koordinacije pokreta, razvoj prirodnih oblika kretanja te snalaženje u prostoru osluškujući ujedno i zvučnu podlogu ‘Šapice mi zeko daj’.
Aktivnost 1: Za ovu aktivnost potrebno je:
- Karton (izrezati u obliku pisanice) i škarice
- Flomasteri ili pastele
- Ukrasna vrpca
- Pjesma u pozadini ‘Šapice mi zeko daj’ 👀: https://www.youtube.com/watch?v=0iUOnJA-UzM
Tijek igre:
Roditelj po prostorijama u kući skriva navedene materijale za izradu uskršnje pisanice, npr.:
- Roditelj skrije flomastere ispod pokrivača u spavaćoj sobi, a za to vrijeme drugi roditelj boravi s djetetom u drugoj prostoriji
- Karton u obliku pisanice sakrije ispod stola u blagovaonici i sl.
Nakon što su skriveni svi materijali za rad roditelj priča djetetu kratku priču:
‘Zeko Uško nije volio pospremati svoje stvari. Svakodnevno ih je ostavljao gdje im nije bilo mjesto. Proljeće je stiglo a i Uskrs se približio. Uško se našao u velikim problemima. U njegovoj šumi organiziralo se natjecanje za najljepše ukrašenu pisanicu. Uško je jako želio sudjelovati ali nikako nije mogao pronaći potreban pribor za ukrašavanje.
Sada mu je potrebna pomoć. Želiš li mu možda ti pomoći u potrazi za izgubljenim stvarima?’
Aktivnost 2: Zadatak možete i otežati tako da potičemo razvoj slušne percepcije kod djeteta.
Uz pomoć pjesme pronađi izgubljeno! Kada pjesma svira glasno ti si jako blizu izgubljenim stvarima, ali kada se pjesma stišava ti se udaljavaš.
Aktivnost 3: Nakon pronalaska svih pisanica, slijedi ukrašavanje istih!
Kada dijete ukrasi svoju pisanicu možete mu reći: ‘Zeko je zahvalan što si mu pomogao da i njegova pisanica ode na šumsku izložbu.’
- AKTIVNOST UMJETNIČKOG PROMATRANJA – SLUŠANJE PRIČE
Predlažemo vam jednu opuštajuću i maštajuću aktivnost – ‘Mali izleti u zemlju mašte’. Priče pomažu djeci da se opuste i da se dobro osjećaju te im omogućavaju otkrivanje beskrajne zemlje mašte…
Njima potičemo dječju kreativnost, nudimo nove mogućnosti suočavanja s problemima (stres, strah…) te ih ohrabrujemo da ovladaju situacijom.
Važno je djeci ostaviti dovoljno vremena kako bi u mislima priču mogli ispuniti vlastitim slikama.
Priču možete započeti kratkim uvodom, koji može glasiti otprilike ovako:
‘Tako…sada se najprije udobno smjesti. Izaberi neko mjesto na kojem se dobro osjećaš. Ako ti ništa više ne smeta ili te ne opterećuje, jednostavno zatvori oči i možemo krenuti…’
ČAROBNA LIVADA
‘Zamisli da si pošao u laganu šetnju… Na leđima nosiš ruksak u kojemu se nalaze mekana deka i malo hrane. Šećeš puteljkom kojeg dobro poznaješ i kojim si prošao već mnogo puta.
Odjednom začuješ pjev ptičice. To je najljepša ptica koju si ikada vidio. Njezin kljun sjaji na čarobnoj sunčevoj svjetlosti, a haljina od perja blista u raskošnim bojama…dok osluškuješ milozvučan zvuk njezina glasa, čuješ kako pjeva: „Ja sam Zino, čarobna ptica, i mogu te odvesti na prekrasna mjesta. Želiš li upoznati jedno od tih mjesta?“ Čarobna ptica Zino jako ti se sviđa, a oduvijek si želio upoznati stvarno magično mjesto. „Kako bi bilo da odemo na čarobnu livadicu? Oduševljeno predložiš čarobnoj ptici. Zino se smješka kimajući glavom, „Slijedi me! Ali budi sasvim tih, da možeš potpuno uživati u čaroliji livade“ cvrkuće Zino. U sljedećem trenutku pred sobom ugledaš čarobnu livadu u svoj njezinoj raskoši i ljepoti…Zelena trava širi opojan miris i sjaji na sunčevoj svjetlosti…Na livadi cvjeta čarobno cvijeće svih mogućih boja i oblika… Vadiš deku iz ruksaka i tražiš na čarobnoj livadi prikladno mjesto na kojem se naposljetku udobno i smještaš… I dok ležiš na deki položenoj na toplu travu, zatvaraš oči i osjećaš u tijelu ugodnu težinu… Potpuno si miran i opušten…Zrake sunca te griju i već počinješ tonuti u zamaman san…Sanjaš san čarobne livade…Pritom gledaš livadu i sanjaš je upravo onakvom kako si oduvijek zamišljao čarobnu livadu…(dajte djetetu vremena da zamisli svoju čarobnu livadu)
Naposljetku je došlo vrijeme da napustiš čarobnu livadu. No prije toga udišeš omamljujući miris čarobnoga cvijeća koji ti daje novu snagu i čini te poletnim. Kada osjetiš da si prikupio dovoljno snage, letiš kući sa Zinom, čarobnom pticom…’
- Seyffert
Aktivnost 1: Nakon ispričane priče možete djeci pustiti meditativnu glazbu, koju ćete pronaći na sljedećoj poveznici 👀: https://www.youtube.com/watch?v=ceOe7LwKAGE
Aktivnost 2:
‘Moja čarobna livada’ – ponudite djeci da verbalno ili likovno izraze svoje dojmove (ovisno o dobi i interesima djeteta)
Aktivnost 3: Za djecu predškolskog uzrasta možete pronaći na sljedećoj poveznici 👀: https://docs.google.com/document/d/1URtMeT76Itxlo7GblhCK3vfLplfSWDwMozHeGZl9k9k/edit?usp=sharing
- AKTIVNOST RAZLIČITOG IZRAŽAVANJA I STVARANJA
Dječje aktivnosti različitog izražavanja i stvaranja potiču razvoj pažnje, nude osjećaj ugode, razvijaju kreativnost i finu motoriku ruke. Također razvijaju pozitivnu sliku o sebi i osjećaj ‘Ja to mogu’, kod djeteta!
Odlične su, jer ne postavljaju stroga pravila oko provedbe istih i nema loših ili pogrešnih uradaka!
Aktivnost 1: Sjećate se priče ‘Čarobna livada’? Predlažemo Vam da napravite svoju čarobnu livadu, ili neki cvjetni aranžman od kartonske kutija za jaja.
Potrebni materijal:
- Kartonska kutija od jaja ( sigurno je svi imate doma)
- Stari časopis, novine
- Uže, različite trakice, vunica…i sl.
- Pastelne boje
- Škarice
- Ljepilo
Izrežemo kartonsku kutiju u željeni oblik cvijeta. Također i papir! Od vunice, užeta ili sl. … napravimo peteljke cvijeta. Poklopac od kutije može poslužiti kao podloga za cvjetiće! Možemo je obojati pastelnim bojama, ili nekim drugim bojama po želji. Ljepilom učvrstimo zamišljene cvjetiće na podlogu!
Pogledajte 👀: https://youtu.be/u7_gRxgUbAU
- IGRE SASTAVLJANJA – PUZZLE
Aktivnost je prilagođena djeci kojoj je potreban dodatni poticaj i podrška u savladavanju razvojnih zadaća. Također je prilagođena i maloj djeci od 1 do 3 godine.
Djeca obično uživaju u igrama sastavljanja koje su nezaobilazne u razvoju njihovih vizualnih sposobnosti.
Aktivnost 1: Na početku djetetu predstavimo igru sastavljanja (slagalice) iz dva dijela, koje kada se sastavljaju daju cijelu figuru, a zatim otežavamo igru upotrebljavajući slagalice od više dijelova!
Igru sastavljanja možete kreirati sami, za što će vam biti potrebno:
- Karton ili tvrđi papir, ljepilo, škare i različite slike (iz časopisa, printane) ili flomasteri (kojima ćete sami nacrtati sliku)
Izrada:
- Na tvrđi papir ili karton zalijepite sliku ili sami nacrtajte što želite te sliku izrežite na nekoliko dijelova koje će djeca pokušati složiti kao puzzle.
Pogledajte 👀: https://www.youtube.com/watch?v=J-FNVfrGazg
- Drugi način je da papir najprije podijelimo na određeni broj dijelova, a onda na njemu nacrtamo određenu formu/oblik, izrežemo i imamo igru sastavljanja.
- Sličnu aktivnost možete napraviti i s drvenim štapićima ako ih imate u svom domu, a primjer možete vidjeti 👀: http://www.pjesmicezadjecu.com/uradi-sam/puzzle-od-stapica.html
- SITUACIJSKA DRAMA – PUT U SVEMIR
Sljedeća aktivnost prilagođena je djeci koja uvijek žele znati više. Aktivnost razvija razmišljanje, zamišljanje, maštu i kreativnost.
Aktivnost 1: Djeci ćete ispričati:
‘Mi smo članovi vrlo važnog svemirskog projekta.
Svemirski signali potvrdili su postojanje inteligentnih bića u svemiru. Odlučili smo poslati svemirski
brod u smjeru otkud su došli signali, a vi ćete nositi podatke o zemlji.
Što biste željeli ponijeti sa sobom kako bi se bića s drugog planeta upoznala s ljudima?’
Aktivnost 2: Sigurni smo da ‘izvanzemaljca’ nemate doma, ali ga možete izraditi.
Potrebni materijal:
- Izvanzemaljac
Tijek aktivnosti:
Na stol naopačke, postavite koš ili kutiju ili nešto što su djeca sama napravila/sagradila.
Djeci ispričajte:
‘To je izvanzemaljac. Upravo je stigao iz svemira i zanimaju ga bića na zemlji, a posebno oni čudni dvonošci koji se na različitim jezicima nazivaju ‘ljudi’! On ne može prepoznati razlike među ljudima koji su visoki/niski, mršavi/debeli, crni/bijeli…’
Djeca, po vlastitom izboru, uzimaju predmete koje imate kod kuće i pokazuju ih izvanzemaljcu, uz objašnjenje! Nakon što objasne zašto su se odlučili za određeni predmet, daju ga našem prijatelju iz svemira, odnosno stave odabrani predmet u kutiju.
Aktivnost 3: Pitamo i razmišljamo.
– Kako pomoći izvanzemaljcu da prepozna ‘ljudsko’ biće kad god na njega naiđe?
– Postoji li više razlika ili sličnosti među ljudima u svijetu?
– Što biste mislili da ste izvanzemaljac koji promatra zemlju?
– Što bi on mislio kada bi vidio kako se ljudi/djeca tuku i kako su nepristojni jedni prema drugima?
– Što je važnije, razlike u običajima, odjeći, jeziku, izgledu tijela ili naše sličnosti? Zašto?
- ISTRAŽIVAČKA AKTIVNOST – KSILOFON
Doma, s djecom, možete napraviti instrument ‘KSILOFON’.
Aktivnost: U pet staklenih bočica ulijete vodu u različitim razinama i poredate ih prema količini vode u njima. Možete koristiti i staklene čaše. Djeca udaraju bočice s drvenom kuhačom i tako istražuju različite zvukove. U bočice je također moguće dodati boje za hranu. Na dnu se nalazi link. Uživajte!
Pogledajte 👀: https://www.youtube.com/watch?v=hoy-6i7ddh8
Download

www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr