EU aktivnosti psiholog – 13.04.-17.04.2020.
Dragi roditelji,
psihologinja angažirana na EU projektu naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’ (UP.02.2.2.08.0016) u sklopu organizacije produljenog/smjenskog programa u ustanovi Grad Split, DV Cvit Mediterana za period od 13.04.2020. do 17.04.2020. godine za Vas je izradila:
Svaki tjedan
Zadatak jedan
Autorica teksta i ilustracija: Marina Heski
Izrada ilustracija: Ana Heski
S PRAVOM SAM LJUT SVAKI PUT
Emocije su doživljaji izazvani nekom vanjskom ili unutarnjom situacijom, karakteristični najprije po tome što su većinom ugodni ili neugodni, a katkada istodobno ugodni i neugodni, tj. ambivalentni. Emocije su primarni doživljaji koji se javljaju prije svih drugih u razvoju živih bića (Petz i sur., 2005). Način djetetove reakcije na određene okolnosti ovisi o njegovoj percepciji situacije, karakteristikama temperamenta te opažanju ponašanja i postupanja osoba iz djetetove socijalne okoline. Djeca se dakle odmalena razlikuju u sposobnosti prepoznavanja i razumijevanja vlastitih emocionalnih stanja i emocija drugih. Također, razlikuju se i u načinu reagiranja, čestini doživljavanja emocija ili okolnostima koje izazivaju određene emocije. Dijete ljutnju najčešće pokazuje kada ne može realizirati neku svoju potrebu ili kod nemogućnosti postizanja zadanih ciljeva.
Strategije suočavanja usmjerene na emocije trebale bi obuhvaćati mehanizme koji će pomoći djeci da se nose s vlastitim emocionalnim stanjima. Neke od metoda koje mogu biti korisne za samoregulaciju djetetovog ponašanja su:
- Biti dobar model djetetu – roditelji kao najvažniji uzor djetetu trebali bi krenuti od sebe, modeliranjem konstruktivnih obrazaca ponašanja i navika koje će dijete usvajati.
- Igranje uloga – način na koji dijete postaje svjesno vlastitog ponašanja.
- Ljutnja nije recept za uspješno rješavanje problema – važno je djetetu osvijestiti kako ljutnja pomaže u identificiranju problema i potrebno je pristupiti njegovom rješenju na konstruktivan način, a nikako ne zanemarivati nastale probleme.
- Samopromatranje i samoevaluacija – reflektiranje i vrednovanje vlastitog ponašanja i postupaka za svrhu ima razvijanje kritičkog razmišljanja, osobne odgovornosti, unutarnje motivacije i istovremeno dobivanje afirmacije o ostvarenju postavljenih standarda.
- Jasna i realna očekivanja – voditi računa pri postavljanju očekivanja i prilagoditi ih razvojnim potrebama i osobinama djeteta.
- Razlog djetetove ljutnje – saznati razloge djetetova bijesa ili ljutnje, inat jer nije po njegovom, traženje pažnje, strah od neuspjeha, ono što je bitno jest razlučiti i definirati uzrok djetetovog ponašanja i pritom objasniti kako je isto neprihvatljivo.
- Razumijevanje i iskazivanje osjećaja – dopustiti djetetu izražavanje svih emocija, uvažavati njegove osjećaje, nastojati ne kritizirati, zanemarivati ili negirati djetetove osjećaje jer njihovim uvažavanjem se pomaže djetetu da uči kako postoje prihvatljiviji načini rješenja određene situacije ili ostvarenja željenih ciljeva.
Literatura:
- Petz, B. i sur. (2005). Psihologijski rječnik. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Mamatataja: Kako se suočiti s dječjom ljutnjom? Pribavljeno 11.04.2020. s adrese https://www.mamatataja.hr
MORSKO RJEŠENJE ZA BOLJE RASPOLOŽENJE
Uputa: Upecaj rješenje za bolje raspoloženje. Upecaj ribice s pozitivnim ponašanjima i obojaj ih s najdražim bojama. Ribice s negativnim ponašanjima prekriži s znakom x. Crtež obojaj i ukrasi.
LJUTOMJER
Uputa: Koristi ljutomjer za osvijestiti si u kojoj si fazi kada te netko ili nešto naljuti. Na taj način možeš se na vrijeme smiriti i izbjeći moguće negativne posljedice zbog nekontrolirane ljutnje.
Download

www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr