EU aktivnosti odgojitelji – 04.05.-08.05.2020.
Dragi roditelji,
u nastavku Vam dostavljamo materijale za period od 04.05.2020. do 08.05.2020. godine koje su pripremile odgojiteljice angažirane na EU projektu naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’ (UP.02.2.2.08.0016) u sklopu svojih programa – produljeni program, smjenski program i inkluzija uz napomenu da su ovo samo prijedlozi što u ovoj izvanrednoj situaciji pandemije Covid-19 možete svakodnevno raditi s djecom u svojim domovima i pri tom se dobro zabaviti.
Zapamtite, nemojte djecu prisiljavati da sudjeluju ako to ne žele, a ako žele, to treba biti u opuštenoj i veseloj atmosferi jer djeca uče kroz igru i zabavu. Nikako nemojte aktivnosti raditi umjesto djece, već im budite potpora i pomoć.
Također, molimo Vas da sačuvate dječje uratke, jer nam je želja da nakon povratka u naše vrtićke objekte organiziramo zajedničku izložbu. Radove možete fotografirati i poslati na našu e-mail adresu euprojekti.dvcm@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
- PRIČA ‘TAJNA ZIDNOG SATA’
Aktivnost 1: Priča je odličan poticaj za maštanje, razmišljanje, razgovor, igru i različite zajedničke aktivnosti, stoga predlažemo da poslušate i pogledajte priču ‘Tajna zidnog sata’ autorice Tihane Lipovac Fraculj na sljedećoj poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=2cFxTOx39GM
O priči: Odrasli često ne znaju malo usporiti. U ovoj priči to će za njih učiniti, ni manje ni više, nego jedan stari zidni sat. I tada se počinje događati mnogo toga lijepoga… Ova priča podsjeća nas da je ponekad dragocjeno usporiti vrijeme kako bismo se ponovno podsjetili što je uistinu vrijedno u našim životima.
*Preuzeto s You Tube kanala ‘Vježbaonica sreće’: https://www.youtube.com/channel/UCcFJ5YhMWPLzWzLJ7MnClLg
Aktivnost 2: Igra ‘LICE NAM GOVORI’ 😊 😞 😠 ☹️
Osim što potiče kreativnost, razvija finu motoriku ruke, razvija dječji govor, dijete igrajući se uči prepoznati osjećaje, kao i osnovne matematičke pojmove (geometrijski likovi). Slijedom navedenoga, predložena aktivnost odličan je primjer aktivnosti za djecu predškolskog uzrasta koja potiče cjeloviti razvoj!
Za ovu aktivnost potrebno je:
- karton
- kolaž
- škare
- čačkalice
Upute:
- od kartona izrežite krug (to će biti naše lice)
- zatim od kolaža izrežite oči, nos usta, obrve, obraze (male geometrijske likove)
- sve te elemente nećemo lijepiti na lice, već ćemo ih pričvrstiti čačkalicama u karton tako da se naše lice može pomicati i raditi razne izraze lica, grimase
- kad sve pričvrstite, vaše lice spremno je za igru
- lice može biti veselo, zabrinuto, ljuto, iznenađeno, stoga igrajte se, mijenjajte osjećaje
- Dodatno možete postavljati pitanja: ‘Kada si ti sretan?’, ‘Kada si tužan?’, ‘Što te ljuti?’…
*Preuzeto s: https://www.pinterest.com/
Aktivnost 3: Igra ‘VRTULJAK OSJEĆAJA’
Ova aktivnost može poslužiti i kao medij za razgovor o trenutnom emocionalnom stanju.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- Karton
- pribadače
- slike četiri osnovnih osjećaja (sreća, tuga, strah i ljutnja)
Slike možete isprintati ili možete predložiti djetetu da ih nacrta.
Upute za izradu:
- karton podijelite na četiri dijela i na svaki dio zalijepite isprintanu ili nacrtanu sliku
- od kartona izrežite kazaljku pa je pribadačom spojite.
Prijedlozi igre:
- Dijete vrti kazaljku te odglumi osjećaj na kojem se zaustavila kazaljka
- Dijete priča priču/događaj kojem je osnova osjećaj na kojem se zaustavila kazaljka
- Dijete može nacrtati osjećaj na kojem se zaustavila kazaljka
*Preuzeto s: https://www.pinterest.com/pin/379287599871310220/
Aktivnost 4: Igra ‘ČOVJEČE NE LJUTI SE’
Zaigrajte ovu laganu društveni igru i pokušajte se ne ljutiti. Društvene igre često su kombinacija sreće i taktike. Tako u igri ‘Čovječe ne ljuti se’, dijete treba razmisliti prije nego li pomakne jednog od pijuna. Za koliko polja ga protivnik može sustići, hoće li sa šesticom ubrzati svog pijuna ili izvaditi sljedećeg i imati uvijek jednog pijuna u igri? Igrajući se dijete razvija sposobnost predviđanja, kombiniranja nekoliko situacija i na kraju donošenja odluke.
Aktivnost 5: Igra ‘NA SLOVO, NA SLOVO’
Aktivnost za djecu predškolskog uzrasta ali i za svu ostalu djecu. U ovoj igri dijete uči surađivati, čekati na svoj red, biti strpljivo te razvijati pred čitalačke vještine.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- papir
- karton
- olovka, bojice ili flomasteri
- pijuni
- kockica
Upute za igru:
- na papiru napišete ‘start’ i ‘cilj’, a između rasporedite slova abecede, različitim redoslijedom.
- bacite kockicu
- na slovo pijun stane, treba osmisliti riječ koja počinje tim slovom
Aktivnost 6: Igra ‘MOZAIK’
Aktivnost za djecu predškolskog uzrasta ali i za svu ostalu djecu. Aktivnost potiče razvoj početnog čitanja i pisanja i razvija finu motoriku ruke.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- škare
- ljepilo
- kolaž papir
- flomaster
Upute za izradu:
- na bijeli papir napišemo ime djeteta (ako dijete zna pisati može i samo)
- dijete reže kolaž papir na male komadiće, a potom lijepi komadiće kolaža po svome imenu
Aktivnost 7: Igra ‘PISANJE I CRTANJE PO OBLACIMA’
Aktivnost je odlična za vježbanje motorike, početnog čitanja i pisanja, ako će dijete napisati neko slovo, svoje ime, riječ…
*Preuzeto s: https://www.giftofcuriosity.com/shaving-cream-letters-101-ways-to-teach-the-alphabet/
Za ovu aktivnost potrebno je:
- plastični podložak ili poklopac
- pjena za brijanje
Upute:
- pjenu za brijanje rasporedite po površini
- djeca upisuju riječi ili crtaju smajliće koji prikazuju različito raspoloženje
- možete predložiti djetetu da nacrta svoje lice kada je sretno, ili tužno
Aktivnost 7: Istraživačka igra ‘OBLAK U ČAŠI’
Za ovu aktivnost potrebni materijal:
- staklena čaša
- kockice leda
- topla voda
- aluminijska folija
Tijek istraživanja:
- U čašu ulijte malo tople vode
- čvrsto zatvorite čašu aluminijskom folijom
- na foliju stavite nekoliko kockica leda i promatrajte što će se dogoditi
- pri vrhu čaše bi se trebao stvoriti oblak
- predložite djetetu da objasni ŠTO/KAKO/ZAŠTO se dogodilo
- potaknite dijete da objasni svoje mišljenje
- ‘KAKO ŽIVI ANTUNTUN’ (Grigor Vitez)
Aktivnost 1: Jeste čuli pjesmu Grigora Viteza o dječaku Antuntunu koji je sve radio natraške i naopačke?
Predlažemo da je pročitate ili poslušate na sljedećoj poveznici:
https://www.youtube.com/watch?v=qCmSkF0DJB4
*Preuzeto s: https://www.hocuknjigu.hr/getmedia/f49672c7-4937-403e-9fea-148388293b3f/9789531406567.jpg.aspx?maxsidesize=380
Aktivnost 2: Igra ‘OBRNI/IZOKRENI’.
Nastavno na ‘Kako živi Antuntun’ predlažemo jednu zanimljivu aktivnost za djecu koja uvijek žele znati više. Gotovo svaki događaj i situaciju možemo obrnuti i izokrenuti.
Pogledajte slike koje su smislili dječaci i djevojčice uzrasta od 6 do 8 godina:
- beba hrani mamu
- zmaj pušta dječaka
- pas šeta vlasnika na uzici
Nadamo se da su Vam pokrenule maštu, a kada ih se nagledate, pokušajte zamisliti i nacrtati svoje smiješne obrnute situacije.
- IZRADA DIDAKTIČKE IGRAČKE – SENZORNA PLOČA
Aktivnost ‘Senzorna ploča’ prilagođena je djeci kojoj je potreban dodatni poticaj i podrška u savladavanju razvojnih zadaća. Također, prilagođena je i maloj djeci, uzrasta od 1 do 3 godine.
Senzorna ploča svojim različitim oblicima, bojama i teksturama potiče istraživanje i interakciju, pruža taktilne stimulacije i nudi vizualne poticaje.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- karton
- materijali koje ćete koristiti (različite teksture, boje, oblici)
- ljepilo
Postupak izrade je vrlo jednostavan:
- uzmite komad kartona (možete koristiti i druge materijale npr. drvo) koji će vam biti baza za senzornu ploču i zalijepite pripremljene materijale (koru drveta, vunu, školjke, kamenčiće, vatu, foliju, spužvu…).
*Preuzeto s: https://www.pinterest.com/pin/312437292902933767/
*Preuzeto s: https://www.pinterest.com/pin/39476934222334370/
Nadamo se da ste se zabavili izrađujući ovu didaktičku igračku, a sada je vrijeme za dječje uživanje i istraživanje.
- NA DOBRO VAM DOŠLA SUDAMJA!
Ovaj tjedan, dana 7. svibnja obilježavamo najradosniji splitski događaj, Dan grada i blagdan splitskog zaštitnika Svetog Dujma. Fešta ili fiera svetog Duje obuhvaća mnogo događaja: misno slavlje i svečanu procesiju, koncerte, prigodne kazališne predstave, filmske projekcije i izložbe, feštu na Marjanu, izložbu cvijeća, raznovrsne sportske turnire, priredbe za djecu, nastupe kulturno-umjetničkih društava, feštu spize i pića, tradicionalnu tombolu i večernji koncert na Rivi uz nezaobilazni vatromet.
Nažalost ove godine, to obilje dalmatinskih mirisa, okusa, boje, glazbe, cvijeća i ljubavi morat će izostati ali zato se u svojim domovima možemo prisjetiti zaštitnika našeg grada kroz različite aktivnosti.
Aktivnost 1: Na sljedećom linku poslušajte tradicionalne pjesme i neka dašak fešte svetog Duje dođe i u Vaše domove: https://www.youtube.com/watch?v=e6B7WPlEwKs
Aktivnost 2: Na sljedećem linku pogledajte ‘Fjeru svetog Duje’ u izvedbi ‘Studija Perlice’ za pjevanje, ples, scenski pokret i govor: https://www.youtube.com/watch?v=AKhrlAeQdRQ
Aktivnost 3: Likovna aktivnost ‘SPLITSKA KATEDRALA’
Pokušajte izraditi splitsku katedralu koristeći:
- novinski papir
- papir u boji
- škare i ljepilo
Preuzeto s: https://7dnevno.hr/wp-content/uploads/2019/04/SPLIT-CRKVE.jpg
Preuzeto s: https://zbornica.com/index.php?option=com_zoo&task=item&item_id=2188&Itemid=108
Aktivnost 4: Igra ‘KRUŽIĆ-KRIŽIĆ
Predlažemo jednu staru igru koje se svi sigurno sjećate i koju bi zasigurno mogli pronaći i na fešti svetog Duje među različitim drvenim igračkama. Kružić-križić potiče razvoj fine motorike ruke i razvija logičko mišljenje.
Preuzeto s: https://www.regalospublicitarios.com/65094-thickbox_default/juego-tres-en-raya-de-madera-tic-tac-toe.jpg
Igru možete igrati na klasičan način koristeći papir i olovku.
A možete, vrlo jednostavno izraditi svoju igru ‘Križić – kružić’.
Potrebni materijal:
- prikupljeni oblutci
- boja
- tkanina, npr. stara dječja roba
- iglica i končić
- konop
- flomaster – marker
- FINE MOTORIČKE VJEŽBE
Djeca se vole igrati igračkama koje to zapravo i nisu. Predlažemo jednostavne aktivnosti koje će potaknuti razvoj fine motorike ruku, ali i maštu i kreativnost vašega djeteta. Ove igre prilagođene su djeci različitog uzrasta.
*Preuzeto s: http://www.playideas.com/wp-content/uploads/2015/03/fine-motor-skills-practice-for-toddlers.jpg
*Preuzeto s: https://www.andnextcomesl.com/2014/07/muffin-tin-geoboard.html
*Preuzeto s: https://www.pinterest.com/pin/171559067044216166/
*Preuzeto s: https://ar.pinterest.com/pin/661536632754123394/
Vilica i žlica: Glavnu ulogu u ovoj aktivnosti ima pribor za jelo (vilice i žlice), a sporednu papir i flomaster. Kroz igru se potiče razvoj logičkog razmišljanja na jednostavan i djeci zanimljiv način. Potrebno je nacrtati podloške (primjeri gdje smo prethodno nacrtali žlice i vilice složene na različite načine) po kojima će djeca slagati žlice i vilice.
Za one koji žele više: Možete dodati još pribora za jelo te igru učiniti zahtjevnijom uključujući više varijacija.
Download
www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr