EU aktivnosti odgojitelji – 11.05.-15.05.2020.
Dragi roditelji,
danas je prvi dan povratka djece u velik broj naših vrtićkih objekata od dana nastupanja izvanrednih mjera uzrokovanih širenjem virusa Covid 19. Kako još uvijek postoji velik dio djece koji će ostati u svojim domovima odlučili smo da ćemo za njih i roditelje i dalje nastaviti s aktivnostima na daljinu na web stranici ustanove ‘EU Vrtić na daljinu’.
U nastavku Vam dostavljamo materijale za period od 11.05.2020. do 15.05.2020. godine koje su pripremile odgojiteljice angažirane na EU projektu naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’ (UP.02.2.2.08.0016) u sklopu svojih programa – produljeni program, smjenski program i inkluzija. Zapamtite, nemojte djecu prisiljavati da sudjeluju ako to ne žele, a ako žele, to treba biti u opuštenoj i veseloj atmosferi jer djeca uče kroz igru i zabavu. Nikako nemojte aktivnosti raditi umjesto djece, već im budite potpora i pomoć.
Također, molimo Vas da sačuvate dječje uratke, jer nam je želja da nakon povratka u naše vrtićke objekte organiziramo zajedničku izložbu. Radove možete fotografirati i poslati na našu e-mail adresu euprojekti.dvcm@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
- PRIČA ‘TAJNA ZIDNOG SATA’
Prošli tjedan predložili smo da poslušate priču ‘Tajna zidnog sata’ autorice Tihane Lipovec Faculj koja je ne samo zanimljiva socijalna priča za djecu, već i za roditelje. Ona ukazuje na zajedništvo i važnost provođenja vremena s obitelji, ukazuje na užurbani život današnjice, pridaje važnost emocijama i osjećajima.
Ako još niste, poslušajte je na linku: https://www.youtube.com/watch?v=2cFxTOx39GM te nastavno na priču ovaj tjedan predlažemo još dodatnih aktivnosti.
Aktivnost 1: LIKOVNA AKTIVNOST
Predložite djetetu da nacrta dio iz priče koji mu se najviše svidio i neka pokuša objasniti zašto. Možete koristiti flomastere, bojice, pastelne, vodene boje ili nešto drugo.
Aktivnost 2: DODATNA LIKOVNA AKTIVNOST
Napravite svoj čarobni sat. Označite na njemu koji Vam sat najviše odgovara za obiteljsko druženje, neka to bude subota ili nedjelja.
Primjer:
- U 18 sati je vrijeme za obiteljsko druženje
Kroz ovu aktivnost se uči i/ili razvija:
- koliko je sati
- brojeve i matematičke vještine
- finu motoriku
- kreativnost
- strpljenje
- samostalnost i samopouzdanje
Za ovu aktivnost potrebno je:
- karton (bilo kakva kutija, ambalaža, tvrdi papir ili papirnati tanjur)
- šestar (okrugla posuda ili poklopac)
- nožice
- olovka, flomaster, marker, bojice
- pribadača
Aktivnost 3: KOLIKO JE SATI?
Prosječna dob u kojoj djeca nauče koristiti sat je od šeste do sedme godine, u vrijeme kada kreću u školu. Mnoga djeca nauče i puno ranije, negdje oko četvrte godine. Ako dijete zna brojati do broja 12, ne postoji nikakva prepreka da nauči koristiti sat.
Aktivnost 4: OBOGAĆENA AKTIVNOST
S obzirom na to da se kroz priču ‘Tajna zidnog sata’ protežu i osjećaji koje je imao stari sat, ali i čitava obitelj, uključite se u aktivnost izrade emotivka, i razgovarajte sa svojom djecom o osjećajima. Emocije su nešto bez čega ne možemo funkcionirati, zato je važno da djeca nauče raspoznavati vlastite, a jednako tako i tuđe. Četiri su osnovne emocije: tuga, ljutnja, radost (sreća) i strah.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- kolaž u boji
- nožice
- bojice, flomasteri
- PRIČE ZA OPUŠTANJE DJECE
Priče za opuštanje također su bitne kod djece. Svako dijete bar povremeno osjeća neke strahove, tjeskobu ili stres. Pomozite svojoj djeci tako da ih naučite neke od tehnike opuštanja i pomozite im umanjiti stresnu svakodnevicu. Time ćete im dati korisne alate koji će im pomoći kroz čitav život. U ovom primjeru vam navodim dvije prekrasne priče za opuštanje. Dijete, slušajući priču nauči duboko disati, progresivno opuštati mišiće, vježbati, vizualizirati, meditirati, slušati glazbu.
Aktivnost 1: MEDITACIJA IGRE ZA DJECU ‘DUGA’
Predlažemo da na poslušate meditaciju igre za djecu ‘Duga’: https://www.youtube.com/watch?v=pMGRzoa8Fwg
Preuzeto s YouTube kanala ‘Vježbaonica sreće’: https://www.youtube.com/channel/UCcFJ5YhMWPLzWzLJ7MnClLg
Aktivnost 2: LIKOVNA AKTIVNOST
Napravite svog opuštajućeg, šarenog leptira u lijepim duginim bojama. Koristeći vodene boje na salveti igrajte se razlijevanjem istih dok ne dobijete paletu šarenih boja. Djeca vole sudjelovati u ovakvim aktivnostima. Kada rad bude završen, možete ga zakačiti na zavjesu dječje sobe.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- salveta
- štipalica (plastična, drvena)
- kist
- vodene boje
- žica zs ticala
- kolaž, hamer i slično
Aktivnost 3: DODATNA AKTIVNOST ZA ONE KOJI ŽELE VIŠE
Predlažemo zabavnu i opuštajuću aktivnost – izradu origami leptira. Pogledate video na sljedećoj poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=K8_m8lWLtII
*Slika preuzeta s: https://i.ytimg.com/vi/K8_m8lWLtII/maxresdefault.jpg
- PJESMA ‘ABECEDA’
Aktivnost 1: Predlažemo Vam da poslušate Dječji zbor Bajka i pjesmu ‘Abeceda’ na sljedećoj poveznici: https ://www.youtube.com/watch?v=nHGInXJ7pOU
S djecom pjevajte i pravilno izgovarajte glasove u riječi. Na takav način kroz pjesmu i igru djeca najuspješnije uče.
Aktivnost 2: NAPRAVITE SVOJU ABECEDU NA SLJEDEĆI NAČIN.
Primjer: http://www.maligenijalci.com/wp-content/uploads/bsk-pdf-manager/48_KARTICE_ABECEDE.PDF
Aktivnost je preuzeta s Mali genijalci (www.maligenijalci.com), ‘Kartice abecede slova i slike (priredila: Monika Arsenović, Zagreb 2014.)
Aktivnost 3: ISPRINTAJTE, OBOJITE I NAUČITE VELIKA I MALA SLOVA
http://bontontv.com/elementi/misc/slovarice-bojanke/menu-001.html
Aktivnost 4: IGRA ‘MOJ GLAS’ ZA PREDŠKOLCE
Igra služi za razvoj glasovne percepcije i akustičko-artikulacijskog znakovlja piskutavih suglasnika (S,Z,C).
Dijete treba upoznati koji glas treba zapamtiti (2-3 riječi sa zadanim glasom treba upamtiti).
Primjer:
Glasovi ‘C – T’
Od BOBICA KOMPOT spremam,
BOROVNICE OPRATI TREBAM.
BOBICE u LONAC STAVIM,
Prelijem vodom i malo OSTAVIM.
Odem po šećer, dodam TRI žlice.
Pokrijem POKLOPCEM, što reći više,
Bit će to STVARNO ukusno piće.
Aktivnost 5: ‘ŽIVOTINJSKA ABECEDA’
Izrežite male kvadrate od kartona, pa na svaki od njih napišite po jedno slovo abecede. Promiješajte ta slova i neka dijete odabere jedan kartončić. Dijete tada treba navesti životinje čije ime počinje slovom koje je odabralo. Zapišite imena životinja na list papira, a potom neka dijete izabere sljedeće slovo i tako sve dok ne potrošite cijelu abecedu.
Drugi način igranja:
Izaberite slovo, a zatim neka dijete nacrta ili pronađe sliku životinja čije ime počinje tim slovom. Možete mu dati časopise, knjige, enciklopedije i slične knjige kao izvor materijala.
Izrežete li dovoljno velike kvadrate od kartona, možete napraviti vlastite kartice s crtežima ili fotografijama životinja.
Aktivnost 6: OBOGAĆENA AKTIVNOST ZA PREDŠKOLCE – RUČNA ABECEDA
Ova aktivnost je zanimljiva ne samo starijoj djeci, već i onoj mlađeg uzrasta. Pokušajte izreći svoje ime znakovnim jezikom. Za ovu aktivnost Vam je potrebno slobodno vrijeme.
*Preuzeto s: http://uoosbbz.hr/images/uploads/hrvatska-jednorucna-abeceda.jpg
- TJELESNA AKTIVNOST
Aktivnost 1: IGRA ‘RAK’
Predložite djetetu zabavnu aktivnost da šeta četveronoške poput raka, trbuhom prema gore.
Odaberite neki cilj. Na trbuh stavite jabuku ili lopticu s kojom mora doći s jednog mjesta do drugog, a da se ne prevrne loptica ili jabuka.
*Slika preuzeta s: https://www.wikihow.com/images/thumb/b/b1/Draw-a-Crab-Step-10.jpg/-crop-375-321-375px-nowatermark-Draw-a-Crab-Step-10.jpg.webp
Aktivnost 2: DODATNA TJELESNA AKTIVNOST – YOGA ZA DJECU
Više na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=X655B4ISakg
- PRIČA ‘VRLO GLADANA GUSJENICA’
Čitanjem slikovnica djeci potičemo osjećaj bliskosti, prepoznavanja i razumijevanja vlastitih i tuđih osjećaja, empatiju. Potičemo razvoj govora, pamćenja, zaključivanja, bogatimo djetetov rječnik, stvaramo ljubav prema pisanoj riječi i pripremamo dijete za samostalno čitanje.
Aktivnost 1: Predlažemo da pogledate i poslušate priču ‘Vrlo gladna gusjenica’ (autor Eric Carle) na sljedećoj poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=iqwXjRZ_UdI
*Slika preuzeta s: https://i.pinimg.com/originals/69/8c/e4/698ce4a19d6edd8fea59c23d33061e92.jpg
Aktivnost 2: Nakon čitanja priče ‘Jako gladna gusjenica’ djeci možete postavljati različita pitanja poput:
- ‘Što mi možeš reći o ovoj priči?’,
- ‘Što ti se svidjelo ili nije svidjelo u priči?,
kako biste potaknuli kod djece pričanje, opisivanje, i prepričavanje te općenito čuli dječji doživljaj priče. Dijete možete potaknuti da ispriča kako je doživjelo priču te da se likovno izrazi.
U nastavku predlažemo dodatne aktivnosti: izradu gusjenice, grafomotoričke vježbe na temu gusjenice te tjelesnu aktivnost na temu života gusjenice.
Aktivnost 3: LIKOVNA AKTIVNOST – IZRADA GUSJENICE
Potrebni material za ovu aktivnost:
- veći plastični čepovi
- fotografije voća i hrane iz priče (ili neka dijete nacrta)
- plastična boca ili bilo kakva kutijica
- nožice
- ljepilo
- puno dobre volje
Bocu ukrasite da izgleda kao gusjenica iz priče, napravite joj otvor za usta dovoljno širok da mogu proći čepovi. U čepove zalijepite izrezane fotografije hrane. Na kraju se zabavljajte hraneći vašeg novog ljubimca.
*Slika preuzeta s: http://1.bp.blogspot.com/-SMxVSHrPQRg/VQ305t9VqTI/AAAAAAAAEYY/qdO5_tPbRA4/s1600/Screen%2BShot%2B2015-03-21%2Bat%2B22.42.33.png
Aktivnost 4: UČIMO SLAGANJE PO BOJAMA
Ovo je vrlo jednostavna aktivnost i za pripremu Vam ne treba puno vremena ni materijala, a obogatit će djetetov rječnik, poticati maštu, kreativnost percepciju i razvoj fine motorike.
Za ovu aktivnost je potrebno:
- kolaž ili hamer u boji
- nožice
- ljepilo
- razne igračke
- predmeti koje imate kod kuće
Upute za izradu:
Izrežite s djetetom krugove u raznim bojama, nalijepite ih na papir ili samo posložite na pod tako da tvore gusjenicu, a onda pokušajte zajednički pronaći igračke i predmete u odgovarajućim bojama.
Aktivnost 5: GRAFOMOTORIČKE VJEŽBE
*Preuzeto s: https://vrapcic-djecji-vrtic.hr/wp-content/uploads/2020/04/R3.jpg
*Preuzeto s: https://vrapcic-djecji-vrtic.hr/wp-content/uploads/2020/04/R3.jpg
Aktivnost 6: IZRADITE SVOJU GUSJENICU
Na sljedećem linku pogledajte na koji sve način to možete napraviti koristeći različite tehnike i materijale: https://www.kidspot.com.au/things-to-do/parties/party-galleries/20-very-hungry-caterpillar-things-to-make-and-do/image-gallery/f358c2c930e739d39e8449ff9281960c?image=6
Aktivnost 7: ZDRAVA I NEZDRAVA PREHRANA
Osim što je ova slikovnica zabavna i što prikazuje život jedne gusjenice, to jest njezinu preobrazbu, čitajući ovu slikovnicu djeca uče boje, dane u tjednu, brojati… ali i važnost zdrave prehrane. Osim što gusjenica jede voće, ona jede i slatkiše, nakon čega je zaboli trbuščić.
Razgovarajte sa svojim djetetom o važnosti raznolike prehrane. O konzumaciji više voća i povrća, a manje slatkiša. Pomozite djetetu nacrtati gusjenicu te u nju posložite onoliku količinu hrane koju je pojela te zajedno brojite.
Aktivnost 8: TJELESNA AKTIVNOST – GUSJENICA I LEPTIR
*Slika preuzeta s: https://ecdn.teacherspayteachers.com/thumbitem/Lifecycle-of-a-Butterfly-2098854-1500875387/original-2098854-1.jpg (upisan prijevod na hrvatski jezik)
- DALMATINSKA PRIČA
Aktivnost 1: Pogledajte i poslušajte igrokaz kazalište sjena ‘Dalmatinska priča’ na sljedećoj poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=OwWG7OdM7gI u izvedbi odgojiteljice Monike Medi Vidović.
Aktivnost 2: U aktivnostima za odgojitelje od 27.04.2020. godine pokazali smo Vam kako možete izraditi vlastito kazalište sjena za ‘Proljetno buđenje’, Jadranke Čunčić-Bandov. Ako ste već izradili kutiju za kazalište sjena, onda je potrebno još samo izraditi likove nastavno na ‘Dalmatinsku priču’ koja se bazira na bitnim elementima zajedništva, ljubavi i povezanosti.
Kazalište sjena je jedno od najstarijih predstava u ljudskoj povijesti. Pogodno je za izvođenje u malim kao i u velikim skupinama. Tako da slobodno glumite sa svojom djecom i otplovite u svoju priču.
Download
www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr