EU aktivnosti odgojitelji – 18.05.-22.05.2020.
Dragi roditelji,
u nastavku Vam dostavljamo materijale za period od 18.05.2020. do 22.05.2020. godine koje su pripremile odgojiteljice angažirane na EU projektu naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’ (UP.02.2.2.08.0016) u sklopu svojih programa – produljeni program, smjenski program i inkluzija uz napomenu da su ovo samo prijedlozi što u ovoj izvanrednoj situaciji pandemije Covid-19 možete svakodnevno raditi s djecom u svojim domovima i pri tom se dobro zabaviti.
Zapamtite, nemojte djecu prisiljavati da sudjeluju ako to ne žele, a ako žele, to treba biti u opuštenoj i veseloj atmosferi jer djeca uče kroz igru i zabavu. Nikako nemojte aktivnosti raditi umjesto djece, već im budite potpora i pomoć.
Također, molimo Vas da sačuvate dječje uratke, jer nam je želja da nakon povratka u naše vrtićke objekte organiziramo zajedničku izložbu. Radove možete fotografirati i poslati na našu e-mail adresu euprojekti.dvcm@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
- TERAPEUTSKA PRIČA ‘PUŽ SILVESTAR’ (Alfira Fisher)
Aktivnost 1: Ovaj tjedan putovanje započinjemo terapeutskom pričom ‘Puž Silvestar’ autorice Alfire Fisher u izvedbi dramske pedagoginje Jasmine Žiljak- Ilinčić (Kries Kreativno-edukativni studio, Split).
Kako smo već i navodili, pozitivni učinci čitane riječi su višestruki, a trenuci provedeni u čitanju sigurno će ostati kao lijepa uspomena i potaknuti u djetetu pozitivan stav prema čitanju.
Pročitajte priču ili je poslušajte na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=nywRuCyqRa4&t=258s
Aktivnost 2: LIKOVNA AKTIVNOST ‘PUŽ’
Kao i za sve pripremljene aktivnosti koristite materijale koji su vam dostupni. Ovo je naš prijedlog izrade puža. Prepustite se kreativnosti. Naš prijedlog pogledajte na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=5Sk9Rd2mG6o
Aktivnost 3: PUZZLE S ELEMENTIMA MATEMATIKE ‘PUŽ’
Ovom aktivnošću upoznajemo brojeve, njihov slijed te vježbamo vizualnu percepciju.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- papir
- škare
- flomasteri
- ljepilo
- selotejp
- drveni štapići/tvrdi karton
Kako izraditi puzzle pogledajte u poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=MQzPQczrKBE
Aktivnost 4: GLAZBENA AKTIVNOST ‘KRETANJE U RITMU’, ORFF VJEŽBE RITMA
Ovom aktivnošću potičete motoriku u djece, razvijate muzički sluh i osjećaj za ritam te potičete njihovo samopouzdanje.
Za ovu aktivnost potreban Vam je partner. Zabavite se uz jednostavnu koreografiju i kretanje u ritmu klasične glazbe.
Više na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=rqmw2DoZlKU
- MINDFULNESS MEDITACIJA ‘SUNCE’
Mindfulness je tehnika opuštanja kojom se učimo osvijestiti ono što se događa u okolini te umiriti um. Kroz ove vježbe opuštanja se poboljšava regulacija osjećaja, povećava kontrola pažnje, jača se osjećaj smirenosti i opuštenosti, poboljšava kvaliteta sna…
Udobno se smjestite (poželjno je ležati), prema želji držite zatvorene ili otvorene oči i prepustite se opuštajućoj aktivnosti sljedeći glasovne upute.
Više na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=RujoWgdrL-A&t=221s
- TJELESNA AKTIVNOST ‘VJEŽBE ZA DJECU VRTIĆKE DOBI’
Ovaj tjedan pokrenite se uz sljedeće vježbe. Potreban vam je samo slobodan prostor i udobna odjeća. Uz svaku vježbu na dnu ekrana je prikazan crtež koji objašnjava vježbu. Preuzeto s YouTube kanala Lana Novota – Habitus by Lana: https://www.youtube.com/watch?v=POgefY_4G8w&t=1s
- IGRA ASOCIJACIJA ‘PUTUJEMO I UPOZNAJEMO SVIJET’
Aktivnost 1: Kroz ovu aktivnost djeca stvaraju asocijacije, grupiraju životinje. Stvaraju pojmove o svijetu koji nas okružuje i njegovim karakteristikama. Vježbaju logičko razmišljanje i zaključivanje na osnovu zadanih naputaka. Varijacije koje vi sami dodate potiču maštu i izobilje novih dodatnih poticaja, no prije svega su velika zabava.
Za ovu aktivnost potrebne su vam igračke koje imate u kući, a tračnice ili cestu možete i sami izraditi (nacrtati i izrezati). Mogućnosti su brojne, zadana je samo osnova.
Upotrijebite plišane igračke koje imate (i ostale koje želite uključiti) i krenimo na put oko svijeta.
Putovanje započnite s jednom plišanom igračkom (povežite je sa zemljom na koju vas asocira). Nacrtajte zastavu države kojoj pripada. Označite strane svijeta i putujte u smjeru kazaljke na satu.
Dodatni zadatak: Za otežavanje zadatka označite strane svijeta i putujte od istoka prema zapadu i natrag, u krug.
Čime sve možemo putovati? Pogledajte fotografije aktivnosti i koristite kao početnu ideju. Prepustite se mašti i novim saznanjima.
*Aktivnost i fotografije preuzete s Facebook stranice grupe ‘Razvojne igre za djecu’
- SCENSKI IGROKAZ ‘NEZADOVOLJNA BUBAMARA’ (Sunčana Škrinjarić)
Aktivnost 1: Igrokaz u izvedbi odgojiteljice Nine Alajbeg pogledajte na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=mjWNBol7Rl4
Aktivnost 2: ISTRAŽIVAČKA AKTIVNOST ‘KAKO NASTAJE KIŠA’
Bubamarinu ljepotu je ponovo otkrila kiša. Kako kiša nastaje provjerite u sljedećoj istraživačkoj aktivnosti.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- Staklenka, voda, pjena za brijanje, plava boja za hranu
Način izrade pogledajte u nastavku:
*Preuzeto s: https://www.pinterest.com/pin/477381629246162470/visual-search/
Aktivnost 3: GLAZBENA AKTIVNOST ‘TIJELO KAO INSTRUMENT- KIŠA’
Za ovu aktivnost Vam nisu potrebni nikakvi materijali – samo Vaše tijelo. Njime možemo stvarati različite zvukove. Idemo saznati kako možemo oponašati zvuk kiše: https://www.youtube.com/watch?v=VOU5gAFV9v8
Aktivnost 4: ISTRAŽIVAČKA AKTIVNOST ‘U OBLACIMA’
Saznali kako možemo oponašati zvuk kiše. A sada, nacrtajte što se sve nalazi u oblacima, u tehnici prema vlastitoj želji i dostupnim materijalima. Poslužite se knjigama, fotografijama, zamolite ukućane da s Vama potraže na internetu. Podijelite vaše radove i saznanja s nama.
- PJESMA ‘ZVIJEZDA I MJESEC (Jadranka Čunčić Bandov)
Aktivnost 1: Prepustite djetetu da samo pročita sve što samo zna i umije, a Vi budite pomagači. Aktivnost globalnog čitanja u djetetu stvara osjećaj sreće i uspješnosti u čitanju te tako stvara interes za svladavanje te važne aktivnosti.
*Preuzeto s facebook grupe ‘eAktivnosti za predškolski razvoj djeteta’
Aktivnost 2: LIKOVNA AKTIVNOST UZ DRAMATIZACIJU ‘KAZALIŠTE U KARTONSKOJ KUTIJI’
Jednostavnim materijalima koje većinom imate u svojim domaćinstvima izradite kazalište i omogućite na taj način još jednu priliku djetetu za dramatizaciju ovog i ostalih poslušanih tekstova te onih koji će tek nastati.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- kartonska kutija, škare, boje, ljepilo, skalpel, drveni štapići
Za izrezivanje škarama i skalpelom zatražite pomoć odraslih. Više na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=lJgZ8TVPbYw&t=5s
- TERAPEUTSKA PRIČA ‘MRAVI I OLUJA’ (Susan Perrow)
Aktivnost 1: Ova terapeutska priča pomaže djeci nositi se s osjećajima nesigurnosti i straha.
Pročitajte priču ‘Mravi i oluja’ ili je poslušajte na poveznici u izvedbi dramske pedagoginje Jasmine Žiljak Ilinčić (KRIES): https://www.youtube.com/watch?v=A9BXq1U1nOE&t=1s
Aktivnost 2: ISTRAŽIVAČKA AKTIVNOST ‘PIJAVICA“
U priči smo čuli da su se mravi našli u oluji. A kako nastaje oluja?
Saznajmo u sljedećem eksperimentu. Crtežom pokušajte objasniti što ste saznali. Pošaljite nam Vaše crteže s pojašnjenjima.
*Preuzeto s: https://elliemoon.typepad.com/blog/2012/02/tornado-in-a-jar-diy.html
Aktivnost 3: RADNI LISTOVI ZA PREDŠKOLCE I ONE KOJI ŽELE VIŠE ‘MRAVLJI LABIRINT’
Zabavite se uz radne listove samostalno ili ih riješite kao društvenu igru uz pomoć ukućana. Pomozimo našim gladnim prijateljima mravima da što prije stignu do hrane. Ali polako jer lako se možete izgubiti. Mogu Vam se pridružiti i drugi članovi obitelji i saznati tko će od Vas brže dovesti mrava do hrane. Ako imate mogućnosti, možete nacrtati ili izraditi vlastiti labirint u kutiji ili plastičnoj posudi od različitih prirodnih materijala (npr. pijesak, zemlja, razne biljke, drvo).
*Preuzeto s: https://pin.it/2CxSOt3
Aktivnost 4: DODATNI RADNI LISTOVI ZA PREDŠKOLCE I/ILI ONE KOJI ŽELE/MOGU VIŠE
Sljedećim radnim listovima potičemo koncentraciju.
PRONAĐI SLIKU U REDU KOJA SE RAZLIKUJE OD OSTALIH
*Preuzeto s: https://www.slideshare.net/Obiteljskicentar/prirunik-s-materijalima-za-vjebanje-panje
- NACRTAJ RUPICU U SVAKOJ KUGLICI
- OBOJI ONE NAJMANJE U CRVENO, ONE NAJVEĆE U MODRO, ONE SREDNJE U ZELENO
(ŽELIMO LI ZADATAK OTEŽATI, TRAŽIMO OD DJECE DA NAJPRIJE OBOJE SVE KUGLICE SREDNJE VELIČINE)
*Preuzeto s: https://www.slideshare.net/Obiteljskicentar/prirunik-s-materijalima-za-vjebanje-panje
*Preuzeto s: https://www.slideshare.net/Obiteljskicentar/prirunik-s-materijalima-za-vjebanje-panje
*Preuzeto s: https://www.slideshare.net/Obiteljskicentar/prirunik-s-materijalima-za-vjebanje-panje
*Preuzeto s: https://www.slideshare.net/Obiteljskicentar/prirunik-s-materijalima-za-vjebanje-panje
Aktivnost 5: RADNI LISTOVI ZA GRAFOMOTORIKU ZA PREDŠKOLCE I/ILI ONE KOJI ŽELE/MOGU VIŠE
Radni listovi predstavljaju samo jedan dio pripreme djeteta za školu, no svakako su jedna od najčešćih asocijacija vezanih uz pripremu djeteta za školu. Važno je znati da svaka predložena aktivnost nosi dobrobiti pripreme za školu i ima svoju ulogu u složenom procesu. Zadatke isprintajte ili sami nacrtajte. Više na poveznici (preuzeto s www.maligenijalci.com): http://www.maligenijalci.com/wp-content/uploads/bsk-pdf-manager/102_SVI_ZADACI_S_GUSJENICOM.PDF
Download
www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr