EU glazbeni vrtić aktivnosti – 18.05-22.05.2020.
Za potrebe provedbe Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’, oznake UP.02.2.2.08.0016, prema pravilima trajnog Poziva na dostavu projektnih prijedloga UP.02.2.2.08. ’Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja’, iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020., voditeljica GLAZBENOG VRTIĆA, pripremila je različite aktivnosti koje nastavljamo provoditi u svojim domovima u periodu od 18.05.2020. do 22.05.2020. Specijalizirani glazbeni program – Glazbeni vrtić se provodi u sklopu navedenog EU projekta, a cilj programa glazbenog vrtića sadrži sustavan rad na razvoju dječjeg sluha, glasa i osjećaja ritma, stjecanje osnovnih vještina i iskustvenih spoznaja o glazbi i njezinim izražajnim sredstvima. Svoje radove sačuvajte za povratak u vrtić ili ako želite možete ih dostaviti na e-mail adresu projekta euprojekti.dvcm@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.
- TJEDAN: 18.05.2020.
Draga djeco, u novom tjednu krećemo s novim izazovima:
IGRA TIŠINE
Aktivnost 1: Umirite se…potpuno se umirite i u tišini osluškujte zvukove, zvukove na koje možda ni ne obraćate pažnju.
Što čujete? Govor roditelja? Zvuk televizije, možda zvuk nekog instrumenta? Čujete li škripu i buku, cvrkut ptica, lavež?
*Preuzeto s: https://capstonemusic.ca/wp-content/uploads/2019/01/Capstone-Music-Stress-Relief-pexels-photo-1490844-177×142.jpeg
Neki zvukovi su nam ugodni i lijepi. Neki su neugodni i bole nas uši od njih. Pokušajte zvukove koje čujete oponašati svojim glasom.
Aktivnost 2: Zatim pokušajte zvukove koje ste oponašali prikazati u bojama. Koje boje predstavljaju nešto lijepo, a koje ružno i bučno?
IGRA JEKE
Aktivnost 1: Jeka je zvuk koji se ponavlja.
Ako se nađemo između brjegova ili litica na nekoj livadi, možda čak u velikoj dvorani s visokim zidovima – viknete li Vaš glas će odjeknuti, odbiti se o brijeg ili zid i… ponoviti. E, to je jeka.
Nemojte vikati kod kuće… ali pitajte nekog od svojih ukućana da pokuša odglumiti jeku:
- Prvo neka oni nešto otpjevaju, a vi budite jeka
To neka bude 2 ili više tonova u nizu, a vi ponovite sve tiše i tiše…
- Sada Vi zadajte neki melodijski zadatak ukućanima – zvuk, a oni neka budu Vaša jeka
PJEVAJMO ZAJEDNO
Koji lijepi dan smo obilježili prije osam dana?
Ove godine se slavio u nedjelju 10. svibnja. Tako je… Majčin dan!
Vjerujemo da ste svojim majkama taj dan uljepšali najbolje što ste mogli, toplim riječima i zagrljajem, crtežom možda ili buketićem cvijeća.
*Preuzeto s: https://greycaps.com/sites/default/files/family_1.jpg
Aktivnost 1: U ovom mjesecu obilježava se i Međunarodni dan obitelji i to 15. svibnja. A kako znamo koliko je obitelj važna svima, od roditelja, braće i sestara pa sve do baka i djedova… želimo da poklonite svojim roditeljima pjesmu ‘Čemu služe roditelji’ (Zvonimir Golob/Arsen Dedić). Umotajte ju u Vaš glasić i otpjevajte svojim majkama i očevima… ma svima! Jer u sebi nosi predivnu poruku.
SNIJEG SLUŽI ZA SNJEGOVIĆA,
SAN JE ZA TO DA SE SPAVA,
JAJE SLUŽI ZA PILIĆA,
A ŠEŠIRU SLUŽI GLAVA.
SUZA SLUŽI DA SE PLAČE,
DA NAZEBU SLUŽE UŠI,
USTA SLUŽE ZA KOLAČE,
A PEĆ SLUŽI DA SE PUŠI.
REFREN:
ALI ČEMU SLUŽI MAMA,
ALI ČEMU SLUŽI TATA?
RUKAMA, KAD PADNE TAMA,
DA TE GRLE OKO VRATA.
Pjesmu naučite uz zvuk dječjeg zbora na sljedećoj poveznici https://youtu.be/q1ATriavE6w, a zatim ju pokušajte otpjevati sami uz klavirsku snimku (mp3).
- TJEDAN: 21.05.2020.
GLAZBENA PISMENOST – UČIMO NOTE
*Preuzeto s: https://www.gryphonhouse.com/images/blog/screen-shot-2012-10-05-at-11-46-28-am.png
Aktivnost 1: Naučili smo da se i glazba može otključati. Treba nam uho, glas i srce, a onda i poseban ključić – violinski ključ! Možete li ga pronaći gore na slici?
A zatim, podsjetimo se što smo do sada naučili u Glazbenom vrtiću i pokušajte još jednom nacrtati/napisati violinski ključ?
Za one koji su zaboravili, evo male pomoći i podsjetnika:
Aktivnost 2: Sada kada smo i to uvježbali, idemo naučiti što su to note.
Note su glazbeni znakovi… i slova su znakovi. Kao što slovima zapisujemo riječi, tako pomoću nota zapisujemo glazbu. Jako je puno nota i glazbenici ih kombiniraju na raznorazne načine. Danas krećemo od jedne note, jednostavne i lagane za naučiti.
Ovako se crta/piše:
Lagano rukom napravite luk prema gore, a onda isto tako luk prema dolje.
I dobijete:
Ova nota se zove CIJELA NOTA. Izgledom podsjeća na oko, limun, a možda malo i na smajlića.
*Preuzeto s: https://s3.amazonaws.com/pix.iemoji.com/images/emoji/apple/ios-12/256/winking-face.png
Aktivnost 3: Pokušajte i Vi za vježbu napisati nekoliko cijelih nota. A zatim cijelu notu oživite, kao što smo to radili i s violinskim ključem. Ideja je puno, neka Vam mašta radi. Radujemo se Vašim radovima.
SLUŠAJMO GLAZBU
Aktivnost 1: Uz svaku Vašu aktivnost pogotovo crtanje, lijepo je imati glazbenu pozadinu. Naš prijedlog za danas je ‘Ples pilića’ i to tek izleglih pilića koji su još u ljuskama.
Poslušajte ‘Slike s izložbe – Ples pilića u ljuskama’ (Modest Petrovič Musorgski) na sljedećoj poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=8cJSbWtTia4
Aktivnost 2: Slušajući glazbu pokušajte prepoznati i imenovati instrumente čiji ste zvuk prepoznali te pokušati oponašati sviranje na tim instrumentima.
Aktivnost 3: Tijekom slušanja glazbe, povežite ugođaj glazbe ‘Slike s izložbe – Ples pilića u ljuskama’ s odgovarajućim plesnim pokretima te zaplešite. Pratite skladbu u čučnju oponašajući male piliće kako otvaraju ljusku, a zatim kako izlaze iz ljuske lagano šireći krila i krenite u istraživanje okoline.
Download
www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr