EU glazbeni vrtić aktivnosti – 25.05-29.05.2020.
Za potrebe provedbe Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava naziva ‘Vrtić po mjeri suvremene obitelji 2’, oznake UP.02.2.2.08.0016, prema pravilima trajnog Poziva na dostavu projektnih prijedloga UP.02.2.2.08. ’Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja’, iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020., voditeljica GLAZBENOG VRTIĆA, pripremila je različite aktivnosti koje nastavljamo provoditi u svojim domovima ali i u vrtiću za djecu polaznike programa koja su se vratila u DV More u periodu od 25.05.2020. do 29.05.2020. godine. Specijalizirani glazbeni program – Glazbeni vrtić se provodi u sklopu navedenog EU projekta, a cilj programa glazbenog vrtića sadrži sustavan rad na razvoju dječjeg sluha, glasa i osjećaja ritma, stjecanje osnovnih vještina i iskustvenih spoznaja o glazbi i njezinim izražajnim sredstvima. Svoje radove sačuvajte za povratak u vrtić ili ako želite možete ih dostaviti na e-mail adresu projekta euprojekti.dvcm@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici. Od sljedećeg tjedna aktivnosti više nećemo objavljivati online jer se Glazbeni vrtić vraća u objekt More te se radujemo ponovnom susretu!
- TJEDAN: 25.05.2020.
Draga djeco, u novom tjednu krećemo s novim izazovima:
PJEVAJMO ZAJEDNO
Aktivnost 1: NE GOVORI – PJEVAJ!
Današnji zadatak za djecu je sljedeći – sve što želite reći jedni drugima ili svojim ukućanima, samo i jedino možete otpjevati. Otpjevajte – Dobro jutro, otpjevajte – Dobar dan. Možete otpjevati što želite za doručak ili što Vam se radi danas. Nazovite baku ili djeda i otpjevajte im što ste radili jučer. Možda neće biti lako ali pokušajte. Ovakva aktivnost može biti jedno radosno iskustvo i Vama i svima oko Vas.
*Slika preuzeta s: https://nocknjige.hr/prijava/m_slike/201603221109130.djecapjevaju.jpg
SVIRAJMO ZAJEDNO
Aktivnost 1: IZRADA INSTRUMENTA
Pitajte svoje roditelje ili nekog starijeg da Vam pomogne.
Za ovu aktivnost potrebno je:
- ravna, čvrsta površina prekrivena zaštitnom podlogom
- nekoliko staklenih čaša, 5-6 (ili boca)
- dvije olovke ili drveni štapići
Upute za izradu:
- čaše napunite vodom, ali tako da nisu jednako pune, prva neka bude prazna, druga malo napunjena, a ostale sve više i više
Aktivnost 2:
- Uzmite olovke ili štapiće u ruke
- Udarite lagano čašu s najmanjom količinom vode i osluhnite zvuk, a zatim udarite čašu s najviše vode… što Vam se čini? Koja čaša proizvodi viši zvuk?
- Isprobajte kakve zvukove proizvode i druge čaše
- Probajte udarati čaše određenim redoslijedom, s lijeva na desno i obrnuto. Je li zvuk dobar?
Objašnjenje:
Svaka od čaša će proizvoditi drugačiji zvuk kada je udarite olovkom. Staklena čaša s najviše vode će imati najniži ton, a staklo s najmanje vode će imati najviši ton.
Aktivnost 3: Izmislite svoju skladbu na izrađenom instrumentu i održite koncert svojim ukućanima.
Aktivnost 4: Za sve koji žele znati više.
Kako čujemo zvuk?
Zvuk ulazi u uho. U unutarnjem uhu udara u bubnjić kao o kožu bubnja. Male kosti koje se nalaze iza bubnjića se pokrenu i udaraju u pužnicu, a ona šalje znak mozgu. Tako čujemo zvuk.
*Preuzeto s: https://zdravlje.avaz.ba/media/2018/12/28/800022/thumbs/873×400.jpg
- TJEDAN: 28.05.2020.
IGRAJMO SE
Aktivnost 1: Igra ‘Pogrešan korak’
Upute:
- za ovu igru potrebno je najmanje četiri igrača
- sjednite tako da oblikujete krug
- dogovorite se tko će biti voditelj igre
- voditelj će sjesti u sredinu kruga
- tada voditelj dlanovima pljeska ritam koji će on smisliti
- zadatak ostalih je da ponove taj ritam
- iz igre ispada onaj koji nije točno ponovio ritam, ali ne treba zbog toga biti tužan
- onaj tko je ispao iz igre postaje voditelj i smišlja nove zadatke
Ne treba samo ritam biti zadatak, nego i pjevanje, kao i različiti pokreti tijela.
*Preuzeto s: https://p.kindpng.com/picc/s/57-573873_hand-clip-child-children-earth-png-transparent-png.png
PJEVAJMO ZAJEDNO
Aktivnost 1: Pjesma ‘Mi smo djeca vesela’
Ova pjesma se pjeva dok lijepo stojite u krugu. Pjesma je o Vama, o veseloj djeci. Također, u pjesmi postoji voditelj koji će davati određene zadatke, a ostali će to ponoviti. Voditelj odlučuje što će se raditi – mahati glavama, vrtjeti rukama, vući se za uši…ili skakati.
MI SMO DJECA VESELA,
RADO BI SE IGRALA,
AL’ NE ZNAMO ŠTO!
KAŽI NAM TI (NEČIJE IME)
ŠTO ĆE TVOJE RUČICE?
(PJEVA SE DVAPUT)
SVI ČINITE KAO JA,
TO ME JAKO ZABAVLJA,
SVI ČINIMO KAO TI,
TO NAS JAKO VESELI
Link: https://youtu.be/vocXMa6ftLU
SLUŠAJMO GLAZBU
Aktivnost 1: Skladba ‘Karneval životinja’
Danas opet slušamo ‘Karneval životinja’, poznati ciklus skladbi. Sjećate li se da smo već poslušali dijelove ‘Slon’ i ‘Labud’?
Ali to nisu sve životinje koje je skladatelj nacrtao pomoću glazbe – tonova i nota. Ovaj put ćemo poslušati cijelu skladbu pa ćemo otkriti tko je sve pronašao put do glazbe. Uživajte!
Camille Saint-Saens: Ciklus ‘Karneval životinja’: https://youtu.be/1L993HNAa8M
Aktivnost 2: Odaberite svoj najdraži dio skladbe, najdražu životinju i nacrtajte nam ju.
Aktivnost 3: Pokušajte uz glazbu oponašati životinje iz skladbe. Kako zamišljate njezin ples? Mogu li životinje uopće i plesati?
*Preuzeto s: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRE4z_IMW_JaM1M76ClwgW3pHBkWOzoDAvMBC2M5hMoEs5Wwv4q_g&s
Download
www.strukturnifondovi.hr | www.esf.hr