DV MURTILICA, prijedlog aktivnosti 2. dio
Dijete rane i predškolske dobi uči čineći, na drugačiji način u odnosu na djecu školske dobi. Ne treba ga opterećivati školskim oblicima poučavanja već prilagoditi dobi i načinu učenja.
Kod svih aktivnosti važno je stvoriti pozitivan odnos prema učenju, koje se u ovoj dobi odvija kroz igru. Uz priložene aktivnosti nadamo se da ćete se i vi i djeca zabaviti, a i nešto novo naučiti.
JARE KOJE JE ZNALO BROJATI DO DESET
”Bilo jednom jare koje je naučilo brojati do 10. Došlo je do bare, pogledalo svoj lik u bari i reklo;
– Jedan!-
To je čulo tele i upitalo:
– Što to radiš? –
– Brojim sebe.- odgovori jare.- Hoćeš li da i tebe prebrojim?-
– O ne!- reče tele.- Možda to boli!-
Ali jare počne brojati:
– Ja sam jedan, ti si dva. Jedan, dva!-
– Majko!- zavapi tele i počne plakati.
Nato dođe teletova majka koja je bila krava predvodnica.
– Zašto plačeš?- upita krava predvodnica.
– Jare me broji.- zameče tele.
– A što je to?- upita krava.
– Ja brojim.- reče jare.- Evo ovako: Ja sam jedan, tele je dva, a ti si tri.
Jedan, dva, tri!-
Krava se strašno razljutila.
– Naučit ću ja tebe brojati mene i moje tele!
I oboje potrčaše za jaretom. Tako stignu do vola.
– Zašto gonite ovo malo jare?- upita vol.
– Ono nas broji!- viknu na glas krava i tele.
– Što to radiš?- začudi se vol.
– Ja to radim ovako.- odgovori jare. Ja sam jedan, tele je dva, krava je tri, a ti si četiri. Jedan, dva, tri, četiri!-
Tada se i vol razljuti i potrči za jaretom. Stignu do konja.
-Što vam je jare skrivilo?- upita konj.
-Ali ja samo brojim!- branilo se jare. –Evo ovako: Ja sam jedan, tele je dva, krava je tri, vol je četiri, a ti si pet.
– Čekaj ti nevaljalče!- rasrdi se konj, te potrči za jaretom.
Stignu do svinje.
– Kamo se žurite?- upita svinja.
– Hoćemo uloviti jare!- viknu svi u glas. Ono nas broji.
– Kako to broji?- upita svinja.
– Posve jednostavno.- kaže jare. Ja sam jedan, tele je dva, krava je tri, vol je četiri, konj je pet, a ti si šest. Jedan, dva, tri, četiri, pet, šest!-
Sada i svinja potrči za jaretom. Stignu tako do rijeke. Odmah uz obalu stoji lađica, a u njoj mačka, pas, ovca i pijetao. Jare skoči s obale u lađicu, a sve ostale životinje za njim. Tada se otkine lanac od sidra i lađa zaplovi rijekom prema najvećoj dubini.
– U pomoć!- jaukne pijetao. Potonut ćemo! Lađica može držati najviše deset putnika. Ima li netko tko zna brojati?-
– Znam ja!- reče jare.
– Brzo nas prebroj, brzo, molim te!- stanu ga moliti sve životinje.
I jare počne:
– Ja sam jedan, tele dva, krava tri, vol četiri, konj pet, svinja šest, mačka sedam, pas osam, ovca devet i pijetao deset. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
– Onda se nećemo potopiti!- kliknu svi. Živjelo naše jare!-
Tako je jare ostalo kod lađice kao brojač. I svaki put kad bi trebalo nekog prevesti preko rijeke, stajalo je jare na obali i brojalo do 10.”
IGRA ŠKOLICA
Školica je stara igra. Razvija motoričke vještine i igra se na vanjskom i unutarnjem prostoru. Povezana je s brojenjem i prepoznavanjem brojeva do osam. Oblikujte „školicu“ uz pomoć papira iz role za wc. Označite kućice uz pomoć brojeva koje ste prethodno napisali i izrezali. Od novinskog papira napravite loptu veličine teniske loptice. Oblijepite je selotejpom. I igra može početi.
POGODI KOŠ
Lopta je omiljena igračka djece. Idealna je za igru vani ali od prilagođenih materijala može se koristiti i u unutarnjem prostoru. Igra s loptom traži spretnost, preciznost, okretnost, dinamiku. U ovoj igri povezati ćemo je s brojenjem. Uzet ćemo obični koš, kutiju ili kantu. Napraviti lopte veličine teniske loptice od novinskog papira. Lopte oblijepiti selotejpom da zadrže oblik. Broj lopti može biti do 10. Igra se u tri kruga ubacujući lopte u koš. Djeca na papiru bilježe koliko puta su pogodili, a koliko puta promašili koš.
SENZORNA KUTIJA
Senzorna igra stimulira dječja osjetila vida, mirisa, okusa, zvuka, dodira, ravnoteže i pokreta. Pomaže u izgradnji neuronskih veza podržavajući kreativnost i učenje. Za ovu igru može poslužiti plastična kutija od igračaka, veća kutija od cipela, posuda za pečenje, poklopci od raznih kutija. Prekrijemo dno kutije sa trenutno dostupnim materijalom. To može biti pijesak, riža, griz, pura. Dijete prstima ili uz pomoć štapića piše po materijalu brojeve. Brojevi mogu biti napisani da ih vidi, a dijete koje ih je svladalo može pisati po sjećanju.
MEMORY (OTKRIVANJE PAROVA)
Igra kojom se bogati rječnik, razvija mogućnost zapažanja, uvježbava koordinaciju između pokreta ruke i oka te pamćenje. Može se lako izraditi kod kuće. Izrezati kvadrate jednake veličine(ili pravokutnike). Mogu se zalijepiti na karton. Na jednu karticu para se napiše broj, a na drugu karticu neka dijete nacrta životinju. Uvijek poticati imenovanje svega što radimo. Napraviti memory do broja koje dijete poznaje.
PRIDRUŽI PO BROJU
Kroz igru, manipulaciju i promatranje aktivna su sva osjetila. Za ovu igru potrebne su plastične čaše na koje ćemo napisati brojeve (koliko dijete zna ili do 10), duge slamke ili štapići od ražnjića(biti oprezni i zaštiti djecu od oštrih vrhova štapića, namotati pamuk), kutija sa kockicama, perlama, kuglicama..
Dijete ubacuje količinu kockica prema broju na čaši.
IZRADA DOMAĆIH ŽIVOTINJA
Pomoću tuljaka izradite domaće životinje iz priče. Priče potiču razvoj govora, pamćenja, zaključivanja,pažnje, a ujedno pomažu i cjelokupnom razvoju djeteta. U vašem zagrljaju dok mu je čitate ili pričate dijete se osjeća sretno i zadovoljno jer ste mu posvetili vrijeme.
Čovječe ne ljuti se
Napravite sa djecom Čovječe ne ljuti se i sami odredite pravila. Ova igra potiče koncentraciju, toleranciju, strpljenje.
SUDOKU ZA NAJMLAĐE
Radne bilježnice
Pronašle smo Vam i materijal za uparivanje lika i sjene a korisni mogu biti i Predlošci za grafomotoriku
Puno pozdrava i mislimo na Vas, Sanja i Mirela.